اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شهدا، جانبازان و آزادگان سرمایه‎‌های بزرگ کشور هستند/ تامین مسکن ۱۰ هزا خانواده شهید و ایثارگر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وجود ۴۰ هزار جانباز و بیش از دو هزار آزاده در استان فارس را ثروت و سرمایه بزرگی برای این استان و کشور دانست و گفت: این ظرفیت مسئولیت ما را سنگین تر می کند که باید تلاش کنیم تا خدمات مطلوب تری به آنان ارائه دهیم.

شهدا، جانبازان و آزادگان سرمایه‎‌های بزرگ کشور هستند/ تامین مسکن ۱۰ هزا خانواده شهید و ایثارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیش از ظهرامروز در دیدار با امام جمعه شیراز و تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس و پس از آن، ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: استان فارس یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران را در طول عمر انقلاب اسلامی داشته است.

سعید اوحدی ضمن حضور در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز، با امام جمعه شیراز و استاندار فارس نیز دیدار کرد.

وی در این نشست اظهار داشت: براساس تفاهم نامه با استانداری مقررشد زمینی برای ساخت ۱۰ هزار مسکن خانواده شهدا ، ایثارگران وجانبازان دوران جنگ تحمیلی تامین شود.

اوحدی از افزایش آمار احداث و تامین مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: احداث مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به ۱۶ و ۱۷ سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی از اشتغال ۱۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران ، فرزندان شهدا و آزادگان در استان فارس خبرداد و افزود: در راستای اشتغال‌زایی و برطرف شدن دغدغه بیکاری ازسوی بنیاد  شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به ویژه استان فارس،  بزرگترین توفیق در جهت محقق شدن منویات مقام معظم رهبری است.

 رئیس  بنیاد شهید  وامور ایثارگران کشور خاطر نشان کرد:  استان فارس با دو هزار آزاده، ۴۰ هزار جانباز و نیز ۱۵ هزار شهید در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت گام‌های مهم و اساسی برداشته است و این روند قالب مدافعان حرم همچنان  ادامه دارد.

وی در این باره گفت: شهدای مدافع حرم نمادی از انسانیت، جوانمردی، عزت و بصیرت هستند که آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن طرف مرزهای کشور خاموش کردند.

اوحدی با اشاره به اینکه اگر ایثارگری‌های شهدا، آزادگان و جانبازان در مقابله با استکبار نبود اسمی از اسلام و ارزش‌های اسلامی  به زبان نمی آمد، افزود:  برای حفظ اسلام، سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی در برابر داعش و تکفیریان مقابله و ایستادگی کرد و به دست استکبار در یک عملیات غیرانسانی وناجوانمردانه به فیض شهادت رسید.

وی بیان داشت: استکبار در مقابله با ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت از ارسال ساده‌ترین اقلام بهداشتی و داروهای پیشرفته پزشکی به ویژه واکسن آنفولانزا  برای جانبازان و بیماران دریغ می‌کند که نشان از دشمنی علیه ایران اسلامی است.

رئیس بنیاد شهد و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه  بیش از ۳۶۰ شبکه معاند و فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی سخن پراکنی می‌کنند، افزود: بنگاه‌های تبلیغاتی استکبار حتی به بیماران کرونایی رحم نکرده و در بوق‌های تبلیغاتی به دروغ اظهار می‌کنند که پزشکان، پرستاران و کادر‌های درمانی در برابر سختی کار تحصن کرده  در صورتی که کادردرمانی بر این عقیده هستند تا مداوای بیماران از حرکت انقلابی خود دست بر نمی‌دارند.

بحث ایثار و شهادت  با جامعه شیعه آمیخته است

نماینده ولی فقیه در استان فارس  نیز در این دیدار گفت: بحث ایثار و شهادت  با جامعه شیعه آمیخته است و این حرکت مایه آبروی ما بوده که ادامه‌دار است و در هر قرن و عصر و مکانی صحنه‌های ارزشمند ایثارگری را شاهد بودیم.

آیت الله لطف الله دژکام  افزود: امروز باید دین خود را نسبت به جامعه ایثارگری بجا بیاوریم و بدانیم خدماتی که قرار است به این جامعه ارائه شود، برکت کار در جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه تاکنون ده‌ها هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان فارس برای اقشار مختلف ساخته شده است، اظهار داشت: حال این افتخار نصیب سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است تا برای جامعه ایثارگران در حوزه مسکن اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/ ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول