اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم تقویت آموزش مجازی در 6 ماه نخست سال تحصیلی

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: توصیه ما این است برای شش ماه و یا سه ماه اول سال تحصیل، برنامه مجازی تحصیلی تقویت پیدا کند.

لزوم تقویت آموزش مجازی در 6 ماه نخست سال تحصیلی

مسعود دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه از اولین روز بازگشایی مدارس بازدید توسط همکاران بهداشت درمان شهرستان در حوزه بهداشت مدارس، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای کارشناسان با برنامه روزانه در مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم انجام ‌شده، اظهار کرد: در مجموع فعلاً 140 بازدید انجام‌شده است که بالای 50 درصد پروتکل در مدارس را شاهد هستیم.

رئیس مرکز بهداشت کاشان، با اشاره به اینکه، مجموع پروتکل‌ها تفکیک‌شده است، گفت: ماسک، فاصله اجتماعی در کلاس‌ها، ساعت کلاس‌ها و زنگ تفریح، آموزش، گندزدایی و خود خدمت‌گزاری که با چکمه و ماسک گندزدایی می‌کند یک آیتم است که با این آیتم‌ها و نتیجه 50 درصدی، روند قابل قبولی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه، ماسک زدن دانش‌آموز و معلمین فاصله بین دانش‌آموز و معلمی که تدریس می‌کند حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در گندزدایی محیط و مدرسه ضعیف عمل شده است که لازم است در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد و نواقصی که در مدارس وجود دارد صد در صد مرتفع شود.

دهقانی بابیان اینکه، شک ندارم که کاشان در وضعیت قرمز است، افزود: با توجه به شرایط فعلی و روند افزایشی بیماران و موارد مثبت پی سی آر شهرستان کاشان را قرمز می‌بینم و در حال حاضر که قرمز هستیم در هفته‌های آینده هم این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تصریح کرد: رفتن به سفرها، وجود تجمعاتی که در این ایام صورت گرفته، رفت‌وآمد مدارس و سخت بودن رعایت پروتکل‌ها بین مردم شهرستان، همچنان باید شاهد روند افزایشی بستری‌ها باشیم.

 وی با اشاره به اینکه، توصیه ما این است برای شش ماه و یا سه ماه اول سال تحصیل برنامه مجازی تحصیلی تقویت پیدا کند، ابراز داشت: دانش‌آموزی که ضعیف و امکان تحصیل مجازی را دارد اولویت با تحصیل مجازی اما اگر هیچ شرایطی وجود نداشت با پذیرش ریسک خطر حضوری برگزار شود؛  کرونا تا آخر سال با ما خواهد بود، اما نمی‌شود به بهانه کرونا درس تحصیل را کنار  بگذاریم، باید همه فعالیت‌ها را داشته باشیم

دهقانی با بیان اینکه، حضور معلم و دانش‌آموز در مدرسه با برنامه خوب و دقیق امکان‌پذیر است، افزود: پیشنهادم این است بخشی از برنامه تحصیلی که امکان آموزش مجازی را دارد، به‌صورت مجازی برگزار شود تا دانش‌آموز هم درگیر تحصیل باشد و درعین‌حال برای حضور کوتاه در مدارس برای حل مشکلات و طرح سؤال حضور یابد و اگر به این شکل پیش برود دانش‌آموز از تحصیل دور نیست و مواجهش با خطر کرونا کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان، بابیان اینکه، از اول شهریور تا به امروز تعدادی موارد مثبت در دانش آموزان داشته‌ایم که می‌تواند قبل از شروع مدارس مبتلا شده باشند، گفت: اگر ده روز دیگر تعداد آمارها بین دانش آموزان افزایش پیدا کند و روند افزایشی آن با روند افزایشی قبل متفاوت بشود، قابل‌تحلیل است

وی بابیان اینکه، ابتلا و بستری دانش‌آموز و کودک داریم اما حداقل و خیلی کم است، اظهار داشت: امکان این نیست که از شروع بازگشایی مدارس باشد بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم آیا روند بستری شدن دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف افزایش یا کاهش دارد، اگر روند افزایشی نداشته باشد می‌توان گفت مدرسه تأثیری نداشته است.

دهقانی گفت: استفاده از ماسک در مراودات اجتماعی به‌شدت مورد تأکید است و شست‌وشوی مداوم دست‌ها در فاصله‌های زمانی کوتاه نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول