اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد این رویداد برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شبکه پرس تی وی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، به همین مناسبت مستند «هاسو: سرباز وطن» به کارگردانی یوسف بیابانی 31 شهریور و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

این مستند محصول سال 2018 است و به روایت زندگی و رنج جانباز مسیحی، هاسو کشیش دانیالیان جانباز ۷۰ درصد اعصاب و روان دفاع مقدس از زبان خودش و خواهر و برادرش می پردازد.

هاسو سال 61 همراه با چند نفر از دوستان ارامنه خود به جبهه اعزام می شود و در آنجا به عنوان پزشکیار مشغول فعالیت می شود. وی که در عملیات والفجر 2 جانباز شده است در این مستند از علاقه خود به شهادت می گوید و به بیان توضیحاتی در وصف امام خمینی (ره) و شخصیت والای ایشان می پردازد.

برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی نیز با محوریت چهل سالگی دفاع مقدس به بررسی هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت غربی ها از صدام پرداخته و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در همین راستا در واحد نیوز روم شبکه پرس تی وی هم ضمن پوشش زنده مراسم رژه نیروهای مسلح، اخبار و گزارش های ویژه از سخنرانی رییس جمهور به مناسبت هفته دفاع مقدس و برجسته کردن دستاوردهای نظامی ایران تهیه و پخش خواهد شد.

همچنین دو کلیپ محتوایی مرتبط با این مناسبت با عناوین «برگزاری رزمایش توسط ایران برای به نمایش گذاشتن قابلیت های دفاعی» و « ایران چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را برگزار می کند» تهیه شده که بر روی سایت شبکه قرار خواهد گرفت.

میان برنامه «جنگ تحمیلی» (Imposed war) از مجموعه «تقویم تاریخ» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی نیز از دیگر برنامه های شبکه در روز 31 شهریور ماه است که جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران را از آغاز آن در سال 1359 تا پایان آن در سال 1367 مورد بررسی قرار می دهد.

حمایت آمریکا از صدام در این جنگ هشت ساله، پیوستن داوطلبانه مردم به نیروهای نظامی برای دفاع از ایران تحت رهبری امام خمینی (ره)، کمک های کویت به عراق در این جنگ، حمایت مالی و تسلیحاتی بریتانیا، شوروی، فرانسه و اکثر کشورهای عربی از عراق، کمک های اطلاعاتی و جاسوسی سازمان سیا به عراقی ها و پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل متحد از سوی ایران در 26 تیر 1367 و پایان جنگ از محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول