اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نتایج امیدوارکننده یک واکسن کرونا در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل از نتایج امیدوارکننده‌ آزمایش‌های بالینی فاز ۳ یک واکسن کووید۱۹ در این کشور خبر داد.

نتایج امیدوارکننده یک واکسن کرونا در برزیل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل گفت: واکسن کووید ۱۹ ساخت چین ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

این واکسن نتایج امیدوارکننده‌ای را در آزمایش‌های بالینی مرحله سه نشان داده است؛ سائو پائولو، مرکز شیوع  ویروس کرونا در برزیل، یکی از شش ایالتی است که به آزمایش واکسن «CoronaVac»که  توسط شرکت دارویی «Sinovac Biotech» توسعه یافته کمک می‌کند.

حدود ۹۰۰۰ داوطلب برزیلی در آزمایشات سینوواک شرکت می‌کنند؛ فرماندار این ایالت گفت: آزمایشات مرحله دو نشان داده است که این واکسن در ۹۸ درصد از دریافت کنندگان بالای ۶۰ سال پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند و تاکنون هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «نتایج بسیار مثبت بوده است؛ ما به زودی می‌توانیم با واکسن «CoronaVac» برزیلی‌ها را در سائوپائولو و سراسر کشور ایمن سازی کنیم؛ تاریخ تحویل پیش بینی شده در دسامبر سال جاری است».

«Sinovac» برای انجام آزمایشات بالینی مرحله سه واکسن، آخرین مرحله قبل از تأیید مقررات با یک مرکز تحقیقات بهداشت عمومی برزیل، موسسه Butantan همکاری کرده است.

به گفته مقامات، این معامله به موسسه حق تولید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن را می‌دهد؛ برزیل پس از ایالات متحده و هند سومین کشور آسیب دیده از ویروس کروناست.

یکی از این واکسن‌ها توسط شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا (AstraZeneca) در حال تولید است که این شرکت مجبور شده است آزمایش‌های جهانی خود را پس از ایجاد یک بیماری غیرقابل توجیه در یک شرکت‌کننده در انگلیس متوقف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول