اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشاورزان گلستانی 480 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گلستان گفت: ظرفیت جمع‌آوری زکات در استان گلستان ۹۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کشاورزان گلستانی 480 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

عباس عباسی امروز در حاشیه دومین جلسه شورای زکات شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۸۰ هزار خانوار گلستانی تحت پوشش کمیته امداد بوده و از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان ۱۴۵ هزار و ۹۱۷ نفر مددجو این نهاد حمایتی هستند.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵ میلیارد تومان بابت زکات در استان جمع‌آوری شود که در پنج ماه نخست سال ۴۸ میلیارد تومان آن توسط کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی منابع اعتباری این نهاد ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و مشکلات اقتصادی کشور منابع اعتباری کمیته امداد مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی کاهش یافته و انتظار می‌رود با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین بتوانیم کمبود منابع مالی خود را جبران کنیم.

* برگزاری مراسم «شور عاطفه‌ها» در دوم و سوم مهرماه در استان گلستان
وی از برگزاری مراسم «شور عاطفه‌ها» در دوم و سوم مهرماه در استان خبر داد و بیان داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی جامعه و ایام عزاداری اباعبدالله حسین‌(ع) جشن عاطفه‌ها به «شور عاطفه‌ها» تغییر نام داده که در اوائل مهرماه این مراسم برگزار می‌شود.
عباسی گفت: مهمترین هدف برگزاری شور عاطفه‌ها تهیه وسایل آموزشی برای کلاس‌های غیرحضوری و مجازی ۲ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار دانش آموز گلستانی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که از این تعداد ۲ هزار نفر قادر به تهیه وسایل آموزشی مجازی مانند تبلت برای ادامه تحصیل نیستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با بیان اینکه خیرین برای تهیه وسایل آموزشی مجازی برای دانش آموزان نیازمند می‌توانند از تسهیلات صندوق امداد استفاده کنند، افزود: شرایطی فراهم شده تا خیرین بتوانند از صندوق امداد مبلغ ۵ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان وام گرفته و این تسهیلات را در اختیار کمیته امداد گذاشته تا وسایل آموزشی مجازی مانند تبلت یا گوشی همراه برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول