اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس سابق موساد: اسرائیل برای صلح با عربستان، باید به فلسطینی‌ها امتیاز بدهد

رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم امتیاز دادن تل‌آویو به فلسطینی‌ها در صورت تمایل به عادی‌سازی روابط با ریاض، گفت دولت بحرین نیز از صهیونیست‌ها در برابر ایران محافظت می‌کند.

رئیس سابق موساد: اسرائیل برای صلح با عربستان، باید به فلسطینی‌ها امتیاز بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «افرِیم هالِوی» رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) می‌گوید دولت بحرین با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، از اسرائیلی‌ها در برابر تهدیدات ایران محافظت می‌کند.

هالوی امروز (دوشنبه) طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در همایش باشگاه روزنامه «جروزالم‌پست»، مدعی شد:‌ «گمان نمی‌کنم خطر خاصی اسرائیلی‌هایی که بحرین می‌روند را تهدید کند اما احتمال وجود تهدید جدی از سوی ایران که حضور اسرائیلی‌ها در بحرین را فرصت مناسبی برای حمله به آنها می‌داند، هست».

به نوشته وبگاه جروزالم‌پست، وی همچنین درباره روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی نیز تحلیل کرد اگر تل‌آویو می‌خواهد که با ریاض نیز سازش کند، باید امتیازهایی به فلسطینی‌ها بدهد زیرا سعودی‌ها احتمالا خواسته‌هایی را در این رابطه داشته باشند.

بر این اساس، رئیس پیشین موساد با رد ایده «صلح در ازای صلح» مطرح شده توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره عادی‌سازی روابط با بحرین و امارت، گفت تل‌آویو هیچوقت با آن کشورها در جنگ نبوده که اکنون بخواهد صلح کند.

هالوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای امضای توافق جدید با ایران، ابراز امیدواری کرد که بعد از برگزاری انتخاباتدر ماه نوامبر، توافق هسته‌ای جدیدی بین واشنگتن و تهران منعقد شود.

به نوشته این روزنامه، وی همچنین از دیدارهای متعدیی که خودش با سران کشورهای عربی حاشیه در دهه ۱۹۷۰ داشته، یاد کرد.

این در حالی است که هواپیمای حامل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و هیأت همراه او که برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات راهی آمریکا شده، ظهر امروز در پایگاه هوایی «اندروز» واقع در واشنگتن، به زمین نشست.

چهار هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت ترامپ، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

چند روز پیش نیز مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به یک شبکه تلویزیونی گفتند که کشورهای عربی متعددی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو صف کشیده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول