اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب کشاورزی محمدشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب محمدشهر با اعتبار اولیه به مبلغ 3000 میلیون ریال خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب کشاورزی محمدشهر

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب محمدشهر با اعتبار اولیه به مبلغ 3000 میلیون ریال خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب کشاورزی چاه شماره ۴ اشتراکی باغداران و کشاورزان سیدآباد محمد شهر (لوله گذاری) به طول ۹۰۰ متر می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج بیان کرد: این پروژه از چاه موصوف شروع و تا خیابان شهید بورقی امتداد می‌یابد و از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای سال 98 این شهرستان می‌باشد که عملیات اجرایی آن تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

به گفته این مقام مسؤول ۵۰۰ متر دیگر از این پروژه در پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای استان برای این منطقه در سال 99 پیش بینی شده است.

صارمی هدف از اجرای طرح  بهسازی کانال‌ها و نهرهای آبیاری محمدشهر، خط انتقال آب آبیاری اراضی کشاورزی برشمرد و یادآور شد که این پرژه یکی از برنامه‌های بهبود بهره وری آب می‌باشد و تعداد 60 نفر بهره بردار زراعی، باغی و غیره از این طرح منتفع خواهند شد که بیش از 55 هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش این شبکه آبیاری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان فنی این مدیریت بر اجرای طرح‌های آب و خاک و زیربنایی بخش کشاورزی، اظهار کرد: هدف از احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی افزایش بهره وری مصرف آب، کنترل و پیشگیری از رویش علف‌های هرز، انتقال آب به مسیرهای طولانی با کمترین هدررفت، تقسیم و توزیع عادلانه آب بین بهره برداران و جلوگیری از آلودگی آب کشاورزی و اختلاط آن با آب‌های سطحی آلوده یا غیر متعارف اعم از شستشوی خودروها، ورود روان آب‌های خاکستری، ریختن زباله و فاضلاب ها و غیره توسط مغازه داران مجاور، مشکلات ترافیکی و مسائل زیست محیطی است.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: ورود عناصر شیمیایی و فلزات سنگین تولید محصول سالم را به مخاطره می‌اندازد و یکی از وظایف این نهاد دولتی پیشگیری از شکل گیری چنین معضلاتی در عرصه های کشاورزی و تولید غذای مردم است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول