اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنایه ظریف به ترامپ/توافقنامه‌های صلح بین متحدان دیرینه امضا می‌شود؛ چه تحول دیپلماتیکی!

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه، عنوان کرد: توافقنامه‌های صلح نه بین دشمنان، بلکه بین متحدان دیرینه امضا می‌شود. چه تحول دیپلماتیکی!

کنایه ظریف به ترامپ/توافقنامه‌های صلح بین متحدان دیرینه امضا می‌شود؛ چه تحول دیپلماتیکی!

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در توئیتی کنایه آمیز با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای منطقه عنوان کرد: «توافقنامه‌های صلح»، نه بین دشمنان، بلکه بین متحدان دیرینه امضا می‌شود.

وی در این زمینه نوشت: دونالد ترامپ عاجزانه دنبال یک عکس انتخاباتی است. دامادش با ارعاب مشتریان منطقه‌ای آمریکا، آن‌ها را وادار کرد چنین عکسی برای او فراهم کنند. فقط یک مسئله وجود دارد: این «توافقنامه‌های صلح»، نه بین دشمنان، بلکه بین متحدان دیرینه امضا می‌شود. چه تحول دیپلماتیکی! منتظر بعدی‌ها هم باشید...

 

 

امارات و رژیم صهیونیستی ۲۳ مرداد (۱۳ اوت) بر سر عادی سازی روابط و برقراری مناسبات دیپلماتیک توافق کردند و تقریبا یک ماه بعد نیز در روز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) دونالد ترامپ (+) رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از عادی‌سازی روابط بین رژیم‌ صهیونیستی و بحرین خبر داد.

پیش از این عنوان شده بود که قرار است توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (فردا) در واشنگتن امضا شود. در همین خصوص نیز هیأت رژیم صهیونیستی که برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات راهی آمریکا شده، امروز وارد واشنگتن شد.

وزیر خارجه بحرین هم امروز در رأس هیأتی سیاسی برای حضور در مراسم امضای توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی و همچنین امضای توافقی مشابه وارد پایتخت آمریکا شد.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اوایل سپتامبر به عربستان، قطر، بحرین و عمان سفر کرد تا آنها را متقاعد به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچون امارات کند.

لازم به ذکر است، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارش امروز دوشنبه به نقل از «دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد عربی» عنوان کرد که عمان به زودی رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و با آن توافق خواهد کرد. در گزارش این روزنامه آمده که عمان در حال آماده شدن برای پیوستن به امارات متحده عربی و بحرین در موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول