اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عرضه خودرو در بورس باعث عمیق‌تر شدن بازار می‌شود

مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر با اشاره به مزایای طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: اگر خودرو در بورس به فروش برسد هم عمق بازار بیشتر می‌شود و هم به دلیل شفافیت قیمت سازی‌ها تعطیل می‌شود.

عرضه خودرو در بورس باعث عمیق‌تر شدن بازار می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میلاد بیگی مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر در نشست رونمایی طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک که عصر  امروز در اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر برگزار شد، درباره مزایای این طرح گفت: این طرح به حوزه‌های اصلی صنعت خودرو یعنی سهامداری شرکت‌های خودرو سازی، اصلاح شیوه قیمت گذاری و سازکار توزیع خودرو می پردازد و از این جهت گامی روبر جلو محسوب می‌شود.

وی افزود: تا وقتی قیمت خودرو سرکوب می‌شود، خودروساز انگیزه‌ای برای افزایش تولید ندارد زیرا هر خودرو جدیدی که تولید کند یعنی هزینه جدیدی بر خود تحمیل کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو با ابراز امیدواری نسبت به شیوه قیمت گذاری پیشنهاد شده در طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: اصلاح شیوه قیمت گذاری شورای رقابت باید به گونه‌ای انجام شود که هم برای تولیدکننده و مصرف منطقی باشد و امید است تا با فرمولی که بر اساس طرح ارائه می‌شود این قیمت منطقی محقق شود.

بیگی درباره مزیت فروش خودرو در بورس نسبت به شیوه کنونی اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو کشور سطحی و کم عمق است و قیمت سازی به آسانی در آن صورت می‌گیرد در حالی که اگر خودرو در بورس به فروش برسد هم عمق بازار بیشتر می‌شود و هم به دلیل شفافیت قیمت سازی‌ها تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول