اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نصرتی: پرسپولیس با بردن التعاون بحران را پشت سر می گذارد/اقدام AFC نژادپرستانه بود

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس بتواند تیم التعاون را شکست بدهد، تا حد زیادی بحران را پشت سر می‌گذارد.

نصرتی: پرسپولیس با بردن التعاون بحران را پشت سر می گذارد/اقدام AFC نژادپرستانه بود

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و التعاون عربستان اظهار داشت: تیم عربستانی تا قبل از شیوع ویروس کرونا شرایط خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و با کسب امتیازهای لازم صدرنشین جدول بود، اما کادر فنی این تیم به تازگی تغییر کرده است، ویتور کمپلوس که در زمان تونی اولویرا به عنوان مربی خود من فعالیت می‌کرد مدتی قبل سرمربی این تیم بود اما وی مربی بسیار خوبی است و تمام کارها را هم در زمان حضورش در تراکتور انجام می‌داد، اما به تازگی سرمربی این تیم تغییر کرده و یک عربستانی جانشین وی شده است.

وی افزود: کادر فنی جدید التعاون نتایج قابل قبولی کسب نکرده اما لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به این تیم انگیزه بدهد، از طرفی شاید به دلیل عدم شناخت سرمربی جدید التعاون این تیم در ادامه رقابت‌ها کارآیی خاصی نداشته باشد. هر مربی برای اجرای تفکرات خود در یک تیم نیاز به زمان دارد.

مدافع اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در دو بازی ابتدایی‌اش نتایج خوبی نگرفت و امیدوارم در دیدارهای پیش رو به ویژه دو بازی مقابل التعاون برد را به دست آورده و درنهایت از این مرحله صعود کند.

نصرتی درباره تغییرات ایجاد شده در بین بازیکنان پرسپولیس گفت: متأسفانه بازیکنان جدید برای هماهنگی با تیم پرسپولیس زمان کافی نداشتند و فقط یک بازی دوستانه مقابل شهر خودرو انجام دادند. البته فکر می‌کنم نفرات تازه اضافه شده به پرسپولیس شناخت نسبی از خصوصیات اخلاقی بازیکنان قدیمی این تیم داشته باشند.

وی افزود: مثلاً عیسی آل کثیر در نفت تهران با وحید امیری، سید جلال حسینی و کمال کامیابی نیا هم‌بازی بود، به همین دلیل شناخت نسبی از این بازیکنان دارد. امیدوارم هر چه سریع‌تر به ویژه در خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس هماهنگی‌های لازم ایجاد شود زیرا پست دروازه‌بانی حساس است و اگر قرار است حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا ثابت بازی کند، امیدوارم بهترین کارایی را نشان بدهد.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: دو سال در تیم تراکتور با لک همبازی بودم و باید بگویم وی از لحاظ کیفی دروازه بان توانمندی است. کیفیت خوب و بالایی دارد و اگر روی کارش متمرکز باشد، گلر قوی‌ای است. البته حامد باید روی رفتارش مسلط باشد و تمرکز خود را در رقابت‌های حساسی مانند لیگ قهرمانان آسیا بسیار بالا ببرد. در این حالت می‌تواند به دروازه‌بان مطمئن و خوبی برای پرسپولیس تبدیل شود.

نصرتی درباره این که یحیی گل محمدی از دیدار با التعاون به عنوان یک فینال یاد کرده است، گفت: به نظر من هم این بازی خیلی مهم است. با توجه به حواشی ایجادشده برای تیم‌های ایرانی هر 4 نماینده ایران شرایط خوبی در جدول لیگ قهرمانان آسیا ندارند، اما اهمیت دیدار با التعاون به این دلیل است که اگر پرسپولیس این تیم را شکست بدهد، تا حد زیادی بحران را پشت سر می‌گذارد.

وی درباره بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار پرسپولیس و التعاون توضیح داد: اعتقاد دارم بازیکنان پرسپولیس کیفیت بسیار بهتری نسبت به حریف دارند، هر چند شاید شرایط آب و هوایی تا حدی به نفع حریف عربستانی باشد اما زمین‌های استاندارد ورزشگاه‌های قطر سبب می‌شود پرسپولیس فوتبال شناوری را به نمایش بگذارد. از طرفی شنیده‌ام سیستم تهویه و خنک‌کننده در ورزشگاه وجود دارد و همین موضوع کار ما را با وجود بدون تماشاگر برگزار شدن بازی راحت‌تر می‌کند.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: زمانی که خودمان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفتیم با توجه به کیفیت خوب زمین‌ها راحت‌تر می‌توانستیم بازی کنیم و احتمال وقوع اشتباهات فردی کمتر می‌شد. زمین ناهموار سبب می‌شود بازیکن در کنترل توپ دچار اشتباه شود اما خوشبختانه ورزشگاه‌هایی که میزبان لیگ قهرمانان آسیا هستند این نقص را ندارند.

نصرتی درباره پخش نشدن این بازی برای مخاطبان ایرانی گفت: قانون AFC واقعا مسخره است. در زمانی که مردم ایران مشکلات زیادی دارند تماشای فوتبال تنها دلخوشی آنها محسوب می‌شود اما AFC با اقدامی عجیب آنها را از تماشای بازی تیم‌های محبوب‌شان محروم می‌کند. فیفا بارها اعلام کرده نژادپرستی و سیاست در فوتبال جایی ندارد، اما همین رفتاری که مقابل ایرانی‌ها انجام شد، خودش نوعی نژادپرستی است. نباید سیاست را وارد ورزش کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول