اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: لوکاشنکو قصد تغییر قانون اساسی بلاروس را دارد

کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه تایید کرد که رئیس جمهور بلاروس قصد دارد تا تغییراتی در قانون اساسی این کشور ایجاد کند.

کرملین: لوکاشنکو قصد تغییر قانون اساسی بلاروس را دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه خبر داد که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در جریان دیدار و گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تایید کرد که وی قصد دارد تغییراتی در قانون اساسی این کشور ایجاد کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پس از اتمام دیدار لوکاشنکو و پوتین در شهر سوچی که حدود 4 ساعت به طول انجامید گفت: «لوکاشنکو قصد خود برای ایجاد تغییر در قانون اساسی را تایید کرد.»

لوکاشنکو امروز به شهر سوچی در روسیه سفر کرد تا در آنجا با پوتین دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر لوکاشنکو به روسیه، اولین سفر خارجی رئیس‌جمهور بلاروس بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور و جنجال‌ها و تنش‌های متعاقب آن بوده است.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ آگوست (۱۹ مردادماه) و پیروزی لوکاشنکو، بلاروس شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده که برخی از آنها به خشونت کشیده شده است.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» که رقیب انتخاباتی لوکاشنکو بود، تنها حدود 10 درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول