اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

روایت خلبان های بازنشسته نیروی هوایی در مستند «داستان‌های ناگفته»

تهیه کننده مستند «داستان‌های ناگفته» گفت: راویان مجموعه مستند «داستان های ناگفته» خلبان های بازنشسته نیروی هوایی هستند که خاطرات خودشان را تعریف می کنند.

روایت خلبان های بازنشسته نیروی هوایی در مستند «داستان‌های ناگفته»

«سید احسان نیکبخت» نویسنده و تهیه کننده مستند «داستان های ناگفته» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس،گفت: این مجموعه مستند در ۶ قسمت تهیه و تولید شده است و موضوع اصلی آن درباره نیروی هوایی و مربوط به چهار عملیات بزرگ در ابتدای جنگ است.

وی ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه مستند یک بازه زمانی را روایت می کند. قسمت اول «داستان های ناگفته» نام دارد و نگاهی گذرا دارد به آنچه که در نیروی هوایی اتفاق افتاد.
در حقیقت قسمت اول ورود به موضوع و بررسی و طرح موضوع آنچه که در ابتدا رخ داده است.
این تهیه کننده افزود: قسمت دوم این مجموعه مستند، درباره خوزستان است که تمرکز روی  ۱۵ روز ابتدایی جنگ در پایگاه دزفول است. قسمت ۳ نیز برمی گردد به یک ماه ابتدایی جنگ در جبهه داخل کشور عراق. در آن زمان نیروی هوایی با تعداد پروازهایی که داشته و ماموریت های دقیقی که انجام می دهد صادرات نفت عراق را از بین می برد و نیمی از نیروی هوایی عراق در هفته اول از بین می روند.

 

نیکبخت در ادامه نیز عنوان داشت: قسمت ۳ این مستند «ارتفاع پست» نام دارد و روزهای ابتدایی جنگ در داخل جبهه های ایران در دشت خوزستان را نشان می دهد. همچنین درباره فعالیت نیروی هوایی در آن روزها و غلبه آنها بر دشمن می گوید. قسمت ۵ نیز اختصاص دارد به تاثیر عکاسی های هوایی در چهار عملیاتی که منجر به خروج کامل دشمن از خاک ایران می شود تا زمان آزادسازی خرمشهر. 

وی درباره منبع هایی که برای به تصویر کشیدن این مستند به آنها مراجعه کرده اند نیز گفت: کار آرشیوی است و مشکلی که ما برای ساخت این کار داشتیم این بود که در حال انجام عملیات، هیچ تصویری از عملیات نداریم و سعی کردیم در این مستند از تصاویری استفاده کنیم که با موضوع همخوانی دارد. علیرغم این در تحقیق ها از اسناد نیروی هوایی و نیروی زمینی که شامل گزارش ها است، استفاده کردیم.

 

نیکبخت ادامه داد: راویان مجموعه مستند «داستان های ناگفته» خلبان های بازنشسته نیروی هوایی هستند که خاطرات خودشان را تعریف می کنند.

به گزارش فارس، این مستند در گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شده است و قرار استدر هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول