اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأسیس شورای عالی اصلاحات در قزاقستان

در قزاقستان با هدف توسعه پایدار این کشور، شورای عالی اصلاحات تاسیس شد.

تأسیس شورای عالی اصلاحات در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با صدور فرمانی اقدام به تاسیس شورای عالی اصلاحات در این کشور کرد.

در فرمان مربوطه، هدف از این اقدام برنامه‌ریزی استراتژیک توسعه پایدار و تعمیق اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در قزاقستان عنوان شده است.

ریاست این شورا با رئیس جمهور قزاقستان بوده و معاونت آن بر عهده «سوما چاکرابارتی» مشاور جدید اقتصادی تاکایف واگذار شده است.

نخست وزیر، رئیس و معاون نهاد ریاست جمهوری، رئیس بانک ملی، رئیس سازمان برنامه‌ریزی استراتژیک و اصلاحات، دبیر شورای امنیت، دستیار رئیس جمهور، رئیس سازمان توزیع و تنظیم بازار مالی و رئیس انجمن کارآفرینان قزاقستان اعضای شورای عالی اصلاحات این کشور هستند.

9 سپتامبر تاکایف با صدور یک فرمان اقدام به ایجاد سازمان برنامه‌ریزی استراتژیک و اصلاحات قزاقستان کرد و اختیارات وزارت اقتصاد ملی این کشور در زمینه‌های برنامه‌ریزی استراتژیک و فعالیت‌های آماری را به آن واگذار کرد.

همچنین رئیس جمهور قزاقستان در 14 سپتامبر «سوما چاکرابارتی» را که تا این اواخر ریاست بانک بازسازی و توسعه اروپا را بر عهده داشت، به عنوان مشاور آزاد خود در زمینه توسعه اقتصادی منصوب کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول