اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجبار در پرداخت حق کمیسیون حتی در صورت پشیمانی/تا مطمئن نشدید جایی را امضاء نکنید

رئیس اتحادیه املاک کرج با اشاره به اینکه امضاء قرارداد و پیش قرارداد به منزله توافق طرفین است، گفت: حتی اگر کدرهگیری صادر نشده باشد اما طرفین متنی را امضاء کرده باشند و سپس از معامله پشیمان شوند، موظف به پرداخت حق کمیسیون هستند.

اجبار در پرداخت حق کمیسیون حتی در صورت پشیمانی/تا مطمئن نشدید جایی را امضاء نکنید

محمد قمی، رئیس اتحادیه املاک کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در رابطه با شرایط فعالیت صنف املاک در این برهه از زمان، گفت: کمیسیون املاک زمانی قابل پرداخت است که طرفین معامله قرارداد و یا پیش نویس قرارداد را امضاء کرده باشند، حتی اگر پس از امضاء قرارداد و پیش از صدور کد رهگیری طرفین از معامله پشیمان شده باشند.

رئیس اتحادیه املاک کرج با بیان اینکه در بسیاری از موارد کد رهگیری هنوز صادر نشده است اما چون متن توسط طرفین امضاء شده باید طبق حق کمیسیون پرداخت شود، افزود: اگر کد رهگیری صادر نشده باشد نیاز به پرداخت ارزش افزوده نیست.

این مقام مسؤول یادآور شد: طبق قانون یک چهارم اجاره بها حق کمیسیون املاک است و دریافت یک سوم و یا بیشتر تخلف محسوب می‌شود؛ با توجه به روند افزایش قیمت اجاره بها طی 6 سال اخیر این درصد از دریافت کمیسیون توسط صنف املاک در شهرستان کرج افزایش نیافته است.

قمی با بیان اینکه اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی می توانند به تخلفات صنف املاک ورود کنند، اظهار کرد: مبلغی به عنوان شیرین به صاحبان املاک تعلق نخواهد گرفت مگر با رضایت مشتری، اگر مبلغ شیرنی به اجبار دریافت شده باشد قابل پیگیری است و تخلف به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا بسیاری از واحدهای صنفی بازار خوبی نداشتند و فعالیت اقتصادی خود را تعطیل کرده و به صنف املاک روی آورده اند، این مسئله برای ما هم قابل قبول نیست و نسبت به آن اعتراض داریم.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان کرج اضافه کرد: از این رو طی یک ماه اخیر برای افرادی که سعی دارند به این صنف وارد شوند کد رهگیری صادر نکرده و کلاس‌های آموزشی برگزار نکردیم، اما سایر نهادهای مربوطه همکاری لازم را ندارند.

قمی در پایان گفت: هیچ یک از صاحبان املاک نباید بی سواد باشد و حداقل مردک تحصیلی سیکل(فردی که خواندن و نوشتن بلد باشد) است، البته افرادی که از قدیمی تر های این صنف هستند و بی سواد به شمار می آیند موظف شده اند تا مدیر باسواد برای املاک خود به اتحادیه معرفی کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول