اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی سمنان/ از کمبود نقدینگی تا تسویه ‌نشدن بدهی‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جریان سفر به استان سمنان با حضور در چندین واحد تولیدی و صنعتی سمنان، مشکلات این واحدها را موردبررسی قرار داد.

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی سمنان/ از کمبود نقدینگی تا تسویه ‌نشدن بدهی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور صبح امروز در جریان سفر به استان سمنان از شرکت مشارکتی الگانت در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد.

وی در این برنامه ضمن بازدید از خط تولید این مجموعه صنعتی با انواع تولیدات این گروه شامل انواع پارچه‌های پرده‌ای، زبرا و ... آشنا شد و با مدیران و سرمایه‌گذاران این گروه در مورد طرح توسعه پارچه لباسی و همچنین دریافت تسهیلات ارزی از محل صندوق ذخیره ارزی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

شرکت مشارکتی الگانت در سال ۱۳۹۲ با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ هزار میلیون ریال در شهرک صنعتی سمنان احداث شد و با اشتغال‌زایی برای ۲۲۰ نفر سالانه بالغ‌بر ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع پارچه پرده‌ای، ۶۶۰ هزار مترمربع پارچه پرده‌ای گلدوزی شده و ۶۰ تن نخ فانتزی و نیز یک‌هزار و ۱۰ تن نخ تابیده شده تولید می‌کند.

این شرکت از مجموعه‌های بسیار فعال و معتبر استان سمنان بوده و کیفیت بالای محصولات آن دارای شهرت و برند معروف جهانی است.

عدم تسویه ‌بدهی شرکت‌های خودروساز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور همچنین با حضور در شهرک صنعتی سمنان از شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا تولیدکننده نوار لاستیک دور درب خودرو و ... بازدید کرد.‌

دین‌پرست در این برنامه علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه تولیدی استان سمنان مشکلات این واحد صنعتی همچون کمبود نقدینگی، عدم تسویه بدهی شرکت‌های خودروساز، مشکلات تخصیص ارز و ... را بررسی و راهکارهایی جهت رفع معضلات این واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان ارائه کرد.

این شرکت صنایع لاستیکی با هدف تولید لاستیک‌های دور درب خودرو و با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان ایجاد شده و علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۳۷۰ نفر از جوانان و متخصصان سمنانی، سالانه ۶ هزار و ۸۰۰ تن انواع فرآورده‌های لاستیکی موردنیاز صنایع خودروسازی کشور را تأمین می‌کند؛ این مجموعه تولیدی در سال ۱۳۹۸ به‌طور متوسط ۳۲۰ تن محصول را به‌صورت ماهانه تولید کرده است.

تولید سالانه بیش ۵۹ هزار تن محصولات فروسیلیس در سمنان

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با حضور در شهرک صنعتی سمنان از شرکت فروسیلیس ایران بازدید کرد.‌

دین‌پرست در این برنامه با حضور در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ صنعتی استان سمنان از خط تولید محصولات مختلف آن شامل فروسیلیکومنیزیم، فروسیلیسیوم، کک از ذعال سنگ و پودر میکروسیلیکا بازدید کرد و در گفت‌وگو با مدیران این مجموعه با طرح جدید توسعه این شرکت آشنا شد.

شرکت فروسیلیس ایران با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۰ نفر مشغول به فعالیت است و ظرفیت تولید این واحد سالانه بیش ۵۹ هزار تن انواع فروسیلیکومنیزیم، کک از زغال‌سنگ، پودر میکرو سیلیکا و فروسیلیسیوم با عیار ۷۵ درصد است.

اهمیت تولیدات شرکت فروسیلیس، عمل اکسیژن‌زا در فولادسازی، عامل جوانه‌زا در ریخته‌گری چدن، عنصر آلیاژی در تولید فولاد پرسیلیس و عامل نشکن‌ساز در تولید چدن‌های داکتیل است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۷۱ هزار مترمربع احداث شد و سالانه ۵۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند.

در این بازدیدها محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و علیرضا شریفی‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور را همراهی کردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول