اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست مجدد گوترش برای آتش‌بس جهانی در مجمع عمومی

دبیر کل سازمان ملل می‌گوید که قصد دارد در نشست هفته بعد مجمع عمومی سازمان ملل، دوباره خواستار تلاش همه کشورها برای آتش‌بس جهانی تا پایان سال ۲۰۲۰ شود.

درخواست مجدد گوترش برای آتش‌بس جهانی در مجمع عمومی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش سرعت همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» در کشورهای مختلف جهان، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد قصد دارد مجددا درخواست خود برای آتش‌بس جهانی و توقف تمام درگیری‌ها در کشورهای مختلف را تکرار کند.

گوترش به خبرگزاری «رویترز» گفت که درخواست برای آتش‌بس جهانی تا پایان سال ۲۰۲۰ را طی سخنرانی خود در نشست عالی سران مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده مطرح می کند تا مقابله با ویروس کرونا به شکل بهتری ادامه یابد.

بر این اساس، هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از امروز پانزدهم سپتامبر در نیویورک شروع می‌شود و تا سی‌ام سپتامبر نیز ادامه خواهد داشت. اولین جلسه سران عالی کشورهای عضو نیز در تاریخ بیست‌ودوم سپتامبر (سه‌شنبه یکم مهر) به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: «مشخص است که دیپلماسی، به مقدار زیادی بر تماس‌های انسانی بستگی دارد. به همین دلیل ما در این زمینه دچار کمبود (به دلیل عدم حضور فیزیکی) خواهیم بود، مخصوصا در مورد چیزی که هم‌اکنون اولویت اصلی من است و آن نیز اجرای آتش‌بس جهانی است».

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه از زمان درخواست اول خود برای آتش‌بس جهانی در ماه مارس، نشانه‌های امیدورکننده‌ای از جمله توافق صلح در سودان، آغاز مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان، توقف درگیری‌ها در سوریه،‌لیبی و اوکراین و همچنین مذاکرات فشرده درباره یمن پدیدار شده است، افزود: «اما نیاز داریم که تمام جامعه بین‌الملل را برای حصول آتش‌بس جهانی، بسیج کنیم تا در پایان امسال محقق شود».

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد که در جهان تا کنون ۲۹,۴۴۹,۰۶۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۳۲,۸۰۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. در مقابل اما ۲۱,۲۸۰,۲۹۸ مبتلا، بهبود یافته و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول