اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دبیرستان خیّرساز «زیارت» شیروان افتتاح شد

دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه خیرساز شهر «زیارت» از توابع شهرستان شیروان خراسان شمالی با نام پرفسور «مریم میرزاخانی» افتتاح شد.

دبیرستان خیّرساز «زیارت» شیروان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی امین فلاح کوشکی در آیین افتتاح دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه پرفسور مریم میرزاخانی شهر زیارت با اشاره به این‌که عملیات این پروژه از سال ۸۸ با اعتبارات استانی شروع‌شده بود، اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که در تأمین اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه داشتیم نتوانستیم این پروژه را تکمیل کنیم تا این‌که سال گذشته با مشارکت دکتر تقی پور از خیرین موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران امروز شاهد بهره‌برداری از این مدرسه هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: درمجموع برای این پروژه با آورده سهم خیر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: کمبود زیرساخت‌های آموزشی در این شهر مشهود است و با پیگیری‌های متولیان مربوط در آموزش و پرورش شیروان و فرمانداری این شهرستان خوشبختانه اقداماتی برای جبران کمبودها در این بخش انجام‌شده  و هم‌اکنون شاهد بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در این شهر هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با توجه به این‌که سال گذشته یک مدرسه ۶ کلاسه در این شهر مقاوم‌سازی و تحویل داده شد و هم‌اکنون عملیات اجرایی یک مدرسه ۳ و ۶ کلاسه در دست اجراست گفت: مهرماه سال آینده این پروژه‌ها به اتمام برسد.

فلاح  افزود: خوابگاه  این مجموعه بعد از تکمیل مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در سامانه مهر مدرسه در جهت بسته تحولی طرح آجر به آجر پروژه پایلوت تعریف‌شده ما پروژه «دوین» شیروان است که امیدواریم با مشارکت همشهریان و هم استانی‌های خیّر این پروژه به نتیجه برسد. 

دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه پرفسور مریم میرزا خانی شهر زیارت با ۱۱۹۴ مترمربع زیربنا ۲۰۵ متر دیوارکشی و ۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی بااعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال با مشارکت  ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریالی موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران ساخته‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول