اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فرانسه به‌دنبال دولت سازشکار با رژیم صهیونیستی در لبنان/ ژست فرشته‌نجات در بیروت؛ آوارگی جلیقه‌زردها در پاریس!

یک فعال لبنانی اعلام کرد که هدف فرانسه از اعمال فشار بر لبنان، تشکیل دولتی است که به سمت سازش با رژیم صهیونیستی حرکت کند.

فرانسه به‌دنبال دولت سازشکار با رژیم صهیونیستی در لبنان/ ژست فرشته‌نجات در بیروت؛ آوارگی جلیقه‌زردها در پاریس!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، لبنان روزهای سرنوشت‌سازی را پشت سر می‌گذارد. بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای وزرای کابینه سابق لبنان، این کشور روند تشکیل کابینه جدید را خیلی زود آغاز کرد. در حال حاضر مصطفی ادیب به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان، رایزنی‌های گسترده‌ای را با گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور برای تعیین نامزدهای پست‌های وزارتی انجام می‌دهد.

همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی، کابینه لبنان روز پنجشنبه متشکل از ۱۸ وزیر رونمایی خواهد شد تا به میشل عون رئیس جمهوری معرفی شود. در این میان مداخلات فرانسه و شخص رئیس جمهور این کشور در امور داخلی لبنان و اعطای ضرب‌الاجل برای تشکیل کابینه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است.

فرانسه به‌دنبال دولت سازشکار با رژیم صهیونیستی در لبنان

در همین خصوص «می الخنساء» فعال زن لبنانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر اعلام کرد که لبنان در حال حاضر در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مراحل خود به سر می‌برد. وی در خصوص روند تشکیل کابینه این کشور بیان کرد که روند تشکیل کابینه در لبنان با توجه به فشارهای بین‌المللی که بر تمام سیاستمداران این کشور اعمال می‌شود موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

این فعال لبنانی با اشاره به مداخلات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در لبنان و سفرهای اخیر وی به این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه فشارهای بسیار زیادی را در سایه حمایت‌های آمریکا بر سیاستمداران لبنانی وارد می‌آورد.

می الخنساء در این خصوص ادامه داد که فرانسه می‌کوشد از رهگذر این فشارها، دولتی را تشکیل دهد که در نهایت به توافق سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کند. این فعال لبنانی در خصوص توطئه چینی‌ها علیه این کشور بیان کرد که هدف از این نقشه‌ها و توطئه چینی‌ها، تحقق منافع رژیم صهیونیستی و ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی به بهانه مبارزه با فساد است اما متأسفانه باید بگوییم که فساد در لبنان بسیار بسیار گسترده است.

اما روزنامه صبح نو در گزارشی به وجود تناقض در اوضاع فرانسه و ادعای مکرون ‌که سعی داشت در نقش ناجی در لبنان ظاهر شود پرداخته است که علاوه بر شکست طرحش در بیروت، با‌ خشم جلیقه زردها هم مواجه شده است.

موج جدید اعتراض در فرانسه

مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه که در حل امور داخلی کشورش و بحران جلیقه زردهای پاریس ناموفق بوده، در حالی هفته‌های اخیر به بیروت سفر کرد و وعده استقرار دولت جدید و پیشبرد امور اقتصادی لبنان را داد که هر روز که می‌گذرد شاهد عقب‌نشینی او از وعده‌هایش در ساخت ویرانه‌ها و شکل‌گیری دولت جدید هستیم. گویا غربی‌ها تصمیم دارند تا با پروپاگاندای رسانه‌ای که به راه می‌اندازند خودشان را فرشتگان نجات دروغین در کشورهای مورد بحران معرفی کنند تا بتوانند زودتر در امور داخلی آن مناطق دخالت ورزند.

گروه‌های مختلف سیاسی لبنان و فرانسه پس از انفجار بیروت، به اتفاق «مصطفی ادیب» را به‌عنوان نامزد پست نخست‌وزیری معرفی کردند، تا این کشور ساحلی دریای مدیترانه پس از انفجار مهیب بندر بیروت، فرصتی دوباره برای داشتن دولتی در حفظ ثبات و آرامش داخلی پیدا کند.

دولتی که گویا غرب با پروپاگاندای رسانه‌ای و توطئه‌های پنهانی که در این کشور دنبال می‌کند، در نظر دارد تا آن را هدیه غرب به لبنان معرفی کند. حال باید دید نگاه عملی و اجرایی غرب با این سوغاتش در بهبود اوضاع اقتصادی لبنان به کجا منتهی می‌شود. سوغاتی که هنوز به سرانجام نرسیده است و فرشته دروغین مکرون در تحقق وعده‌هایش در امور لبنان هنوز موفقیتی نداشته است.

هفته‌ها و روزهای اخیر بود که «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه به‌عنوان نماینده غربی‌ها و با سفرهای مختلفش به لبنان و دیگر کشورهای منطقه جولان می‌داد تا مگر بتواند رویاهای غرب و رژیم صهیونیستی را دراین منطقه ازغرب آسیا به حقیقت برساند. شاید ژست مکرون در بدو ورود ماه گذشته‌اش به لبنان و بازدید از محل انفجار بندر تخریب شده  بیروت در سواحل مدیترانه، محور گزارش خیلی از رسانه‌های غربی و عبری بود. ژستی که او را به نماد «فرشته نجات غرب» در این کشور حادثه دیده مبدل ساخت.

تصاویری از به آغوش کشیدن مصیبت‌دیدگان و نگاه جدی او درمقابل دوربین‌های غرب و آن جمله معروفش که برای دولت «حسان دیاب» خط و نشان کشید و وعده استقرار دولتی جدید به منظور رفع مشکلات را داد. هرچند دولت دیاب چند روز پس از حادثه بیروت و به خواست خودش استعفا داد تا ثبات اندکی که بیروت داشت، پایدار بماند اما، امانوئل مکرون که از ایجاد دولت جدید و وعده‌های غرب در پیشبرد امور لبنان سخن می‌گفت، اکنون ناتوان در شکل‌گیری ساختار جدیدی است که دو ماه پیش برای آن ژست‌های مختلف می‌گرفت و پروپاگاندای رسانه‌ای به راه انداخته بود. او که در ایجاد یک دولت جدید ناتوان مانده است اکنون برای تشکیل دولت جدید لبنان، اعمال فشار می‌کند تا به وعده‌های خود راجع به تشکیل دولت مورد هدفش در این هفته عمل کند.

وعده‌های پوچ غرب در بیروت

موضوعی که دفتر رییس‌جمهوری فرانسه هم اعلام کرده که کاخ الیزه با تمامی سیاستمداران لبنانی همچنان در تماس است تا مگر «مصطفی ادیب» نخست‌وزیر مکلف غرب، طرح تشکیل دولت را به میشل عون، رییس‌جمهوری لبنان تحویل دهد. مکرون در روزهای نخست حادثه بیروت که به لبنان سفر کرده بود، وعده داد که ظرف مدت کوتاهی یک دولت متخصص مستقل امور این کشور را برعهده می‌گیرد تا بحران اقتصادی و انفجار بیروت را سامان دهد، این اتفاق نیفتاد که هیچ، بلکه فرانسه به همراه متحدان منطقه‌ای خود هیچ دستاورد اجرایی در رفع مشکلات اقتصادی یا ساخت و تجهیز دوباره بندر از خود نشان ندادند تا وعده‌های پوچ و دروغ‌های رؤیایی آن‌ها در امور لبنان بیشتر از گذشته دیده شود.

عدم تحقق وعده‌ها به جلیقه زردها  

گویا مکرون نه تنها نتوانسته است در وعده‌های خود در رفع مشکلات لبنان عمل کند و آن‌ها را محقق سازد بلکه، در فرانسه هم نتوانسته کارنامه قابل قبولی برای شهروندان و جامعه خودش به ارمغان آورد. به‌خصوص پس از اعتراضات کارگری واقتصادی که «جلیقه زردها» ماه‌هاست در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به راه انداختند، اعتراضاتی که به دیگر کشورهای غربی هم کشیده شد و ناتوان در پاسخگویی نیازهای جامعه خود ماندند و به خواسته‌های اقتصادی، مالیاتی خود دست 
پیدا نکردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول