اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آذری: برخی افراد برای تجمع مقابل باشگاه‌ها حقوق می‌گیرند/ از نکونام تشکر می‌کنم، مردانه پای کار ایستاد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت:مدیری از راه رسیده دوست دارد معروف شود و قرارداد یک میلیاردی را 6 میلیارد می‌بندد تا به وسیله این کارها در فوتبال جایگاهی پیدا کند.

آذری: برخی افراد برای تجمع مقابل باشگاه‌ها حقوق می‌گیرند/ از نکونام تشکر می‌کنم، مردانه پای کار ایستاد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سعید آذری در مورد اینکه آیا قانون سقف قرارداد که در سال‌های گذشته با شکست روبرو شده بود اینبار می‌تواند موفق باشد، اظهار داشت: وقتی به عقب برمی‌گردیم ورزش ما همیشه محل تصمیم‌گیری‌های این چنینی بوده، وقتی قانونی را می‌خواهند تصویب کنند نیاز است که حداقل در جامعه فوتبال یک سال روی آن کار و مزایا و معایب، اثرات درازمدت و میان مدت آن روی وضعیت اقتصادی و فنی فوتبال بررسی شود.

آذری ادامه داد: زمانی می‌خواستیم ناصر حجازی را از تیم ملی خط بزنیم، توان این کار را نداشتیم. قانون 27 ساله‌ها را وضع کردیم و دو نسل را با چنین تصمیمی نابود کردیم. این نشان می‌دهد تصمیمات ما بر اساس کارهای تحقیقاتی نیست. دور هم یک تصمیمی می‌گیریم که معایبش از مزایای آن بیشتر است. این قانون سقف قرارداد یک بار با شکست تلخ مواجه شده و اثرات بسیار مخربی را برای نابودی شفافیت نصف و نیمه‌ای که وجود دارد مهیا کرد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد این که روسای فدراسیون می‌گویند مدیران با ما همکاری نمی‌کنند، گفت: عزیزان فدراسیون درگیر چالش‌های وحشتناک مثل عدم تصویب اساسنامه یا پرونده ویلموتس و عدم برگزاری انتخابات فدراسیون هستند، شاه بیت غزل هم تحریم تصویری ما است. فدراسیون به اندازه خودش درگیری دارد.

وی ادامه داد: مدیری که آن قدر جربزه ندارد، بر اساس اساسنامه‌ای که فدراسیون به او داده درخواست امضا می‌کند و ‌با یک تلفن امضای خودش را پس می‌گیرد، یعنی یک مرد پیدا نمی‌شد که درخواست اساسنامه‌ای که حق باشگاه بود را امضا کند؟ این مدیران می‌خواهند برای فوتبال ما تصمیم بگیرند؟

آذری افزود: مدیری از راه رسیده دوست دارد معروف شود و قرارداد یک میلیاردی را 6 میلیارد می‌بندد تا به وسیله این کارها در فوتبال جایگاهی پیدا کند. فوتبال ما دچار این چالش‌هاست. مدیران بی‌تجربه‌ای که به دنبال آوازه شهرت و فوتبال هستند و بازار را نابود کردند. از طرفی عزیزانی که می‌گویند مدیران باشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند؛ در کدام تصمیم‌گیری کلان از مدیران باشگاه‌ها دعوت کردند؟ دور هم یک تصمیمی می‌گیرید و بعد می‌خواهید ابلاغ کنید. 90 درصد نقل و انتقالات انجام شده، امروز می‌آیید و سقف می‌گذارید؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد این که آیا فدراسیون با مدیران فعلی قدرت و توان مقابله با مخالفان را دارد، اظهار داشت: سؤال من از این عزیزان این است که آیا قوانین الزام‌آوری در فوتبال ما تصویب شده که به استناد آن‌ها بتوانیم جلوی چنین قضایایی بایستیم؟ قانون فیرپلی مالی را 10 سال است در اروپا اجرا می‌کنند، باشگاه گردن کلفت منچستر سیتی را می‌خواستند به لیگ اروپا بفرستند چون قوانین فیرپلی مالی را رعایت نکرده بود.

وی ادامه داد: منابع قدرت یک مدیر مانند قدرت فنی، مالی، کاریزماتیک و... متفاوت است. این قدرت از قوانین مصوب شده می‌آید. این عزیزان چند عدد از این مولفه‌ها را دارند؟ آیا قوانینی هست که به آن استناد کنند؟ ما قانونی نداریم که به آن استناد کنند و قدرتشان را نشان بدهند و جلوی این مسائل را بگیرند.

آذری تصریح کرد: در این 20 روز که بازار نقل و انتقالات آشفته بود کجا بودند؟ یکسری مدیر پای کار می‌ایستند. واسطه‌ها از دست من ناراحت شده بودند و پیام داده بودند که آذری را له می‌کنیم. اما من مارکت را بررسی کردم و به سرمربی تیمم اعتقاد داشتم. از جواد نکونام تشکر می‌کنم که مردانه پای کار ایستاد و از پرداخت مبالغ آن چنانی خودداری کرد. در یک تیم ممکن است یکی دو بازیکن تاپ داشته باشید که با بقیه متفاوت باشند، اما این که بیاییم و به بازیکنان از دم 7-6 میلیارد بدهیم که تیم بستن نمی‌شود. منابع این پول‌ها از کجا می‌خواهد بیاید؟

وی در مورد این که آیا فدراسیون نامه‌ای در خصوص سقف قرارداد به او داده است، گفت: اصلاً هیچ چیزی به ما نگفتند و هیچ قانونی را اعلام نکردند. صرفا بحث قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی بود. فلسفه این قانون خوب بود و می‌تواند باعث رشد بهتر شود اما نه در این برهه. تا این لحظه نه نامه‌ای برای من آمده و نه سقفی تعیین شده، سقف از اینجا تا آسمان است. مدیران باشگاه‌ها باید این را لحاظ کنند. که بودجه‌ای را در اختیار دارند.

آذری ادامه داد: سال گذشته شما قهرمانی را می‌آورید، 2.5 میلیارد قرارداد می‌بندید. یک مارکت بین‌المللی برایش پیدا می‌کنید یک میلیون دلار. آیا چنین شرایطی را می‌توانید برای تمام قهرمان‌هایی که 10-12 میلیارد به آن‌ها می‌دهید، داشته باشید؟ آیا اگر این ورزشکاران ما پایشان را بیرون بگذارند 50 هزار دلار به آنها پول می‌دهند؟ چه کار می‌کنیم؟ به کجا می‌خواهیم برسیم؟

مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ای به باشگاه‌های فوتبال ارسال شده گفت: حداقل من چیزی دریافت نکردم. شما در لیگ آمریکا بررسی کنید؛ هر باشگاهی می‌خواهد فعالیت کند یک چک تضمینی می‌دهد و  70 میلیون دلاری باید در حساب باشگاه پول باشد. باید استادیوم اختصاصی و اسپانسرهای مشخص داشته باشد و آن‌ها را به لیگ معرفی کند  اما در ایران چپ می‌رویم و راست می‌آییم هر کسی می‌خواهد تیم درست کند. با هر گروه و هر فشاری. نمی‌شود اینطور فوتبال را اداره کرد. قوانینی نداریم که فوتبال ما را سر و سامان بدهد. بهتر است به جای مُسکّن و طرح مسائلی مانند سقف قرارداد که قبلا هم امتحان پس داده، به دنبال مصوب کردن قوانین الزام آور برویم.

آذری در گفت و گو با رادیو جوان، خطاب به علاقمندان به فوتبال تصریح کرد: هواداران محترم فوتبال مخاطب من شما هستید، اسیر توطئه‌ها در بازار نقل و انتقالات نشوید. مقابل باشگاه‌ها تجمع نکنید و اجازه بدهید مدیران باشگاه‌ها روی اصول بازیکن بگیرند. از برخی از شماها سواستفاده می‌شود. همراه با سودجوها نشوید. بحثی که راه افتاد و درصدی روی قراردادها تاثیر گذاشت، به خاطر همراهی احساسی و هیجانی یک سری هواداران با افرادی که هدفمند کار می‌کنند و برای این کار حقوق می‌گیرند و مقابل باشگاه‌ها تجمع می‌کنند، بود. با این افراد همراه نشوید و اجازه بدهید فوتبال کار خودش را انجام بدهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول