اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نخستین «سایبر پارک» کشور در تبریز/ تسهیل صدور خدمات شرکت های دانش بنیان به خارج

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند از آغاز مطالعات فنی و اقتصادی سایبر پارک تبریز خبر داد.

نخستین «سایبر پارک» کشور در تبریز/ تسهیل  صدور خدمات شرکت های دانش بنیان به خارج

 افشین ابراهیمی مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند، امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۰ شرکت حاضر هستند که طرح‌های زیادی ارائه کرده‌اند. 

وی افزود: طرح‌هایی از قبیل تصفیه هوای بیمارستانی تا تهویه مطلوب با فیلترهای مختلف جهت جداسازی ریز ذرات،  کیت تشخیص سریع پوکی استخوان، از جمله طرح‌های موجود نمایشگاه هستند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند بیان داشت: اکثر طرح‌های این نمایشگاه تجاری‌سازی شده است. 

وی به آیین آغاز مطالعات فنی و اقتصادی سایبر پارک تبریز اشاره کرد و گفت: اولین سایبر پارک در اینجا  اجرا خواهد شد که تمام تجهیزات و بسترهای عمرانی آن فراهم شده است. 

ابراهیمی متذکر شد: این ستیبر  پارک  در حوزه فناوری و ارتباطات خواهد بود تا محیط را برای فناوری و تجاری‌سازی طرح‌ها فراهم آورد. 

«سایبر پارک» تبریز در مسیر آغاز قرار گرفت

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به تبریز مرحله مطالعات فنی و اقتصادی «سایبر پارک» تبریز آغاز شد. نخستین «سایبر پارک» کشور در تبریز، ضمن ایجاد هم‌زمان زیرساخت مناسب برای کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین خدمات این حوزه را به جامعه ارائه می‌دهد.

 با راه‌اندازی این سایبرپارک راه برای ارائه خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های دانش‌ بنیان، پژوهشگران و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود.

سایبرپارک تبریز مزیت‌های فراوانی را برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه خواهد داشت و ضمن ایجاد بازار، زمینه‌ ارائه ایده های نوآورانه برای مبادلات ارزش‌افزای ترکیبی دانش و دیتا را به شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم می‌کند.

استفاده از فناوری های روز و روند بهبود مستمر با هدف تسهیل تجارت دانش و دینا در سطح ملی و بین المللی و همچنین مدل سازی توسعه برای کشور، جزو اهداف اصلی و محوری راه اندازی سایبرپارک تبریز است.

ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای متخصصان و دانشمندان، تمرکز بر تجاری سازی محصولات فناورانه داخلی، ایجاد فرصت فعالیت های بازار، بازارسازی، بازاریابی و بازارگردانی برای شرکت های بین المللی، پر کردن فضاهای مغفول مانده در زیست بوم فناوری و نوآوری، ایجاد توسعه پایدار و تجمیع سرمایه های کوچک از دیگر اهداف و ماموریت های ایجاد سایبر پارک تبریز است.

زیرساخت های فنی شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر تاسیسات زیربنایی، فضای سبز متمرکز و فضاهای عمومی پشتیبان، مرکز خدمات بین الملل و نظام های پشتیبان، مرکز معاملات و دفاتر اداری و بازرگانی، مرکز اداری و خدماتی، محل ذخیره داده ها و محل و امکانات تجاری از جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی شده در «سایبر پارک» تبریز است.

این مرکز با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اولین بار در کشور ایجاد می شود.

ملیات ساختمانی این مرکز تا یک سال آینده به اتمام می رسد و با نهایی شدن فرآیند احداث آن، زمینه برای صدور محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان به خارج تسهیل می‌شود.

 ۲ دفتر خارجی برای سایبرپارک تبریز در زوریخ سوئیس و تورنتو کانادا پیش‌بینی شده است که برای بازاریابی، مراودات، فروش و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند.این سایبرپارک مجهز به امکانات رفاهی و ورزشی بوده و پرسنل شرکت های دانش بنیان و دانش آموختگان دانشگاه ها می توانند از این امکانات استفاده کنند.

ارائه بیش از 30 دستاورد ایران‌ساخت توسط فناوران دانشگاه سهند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در جریان تلاش های و دستاوردهای مرکز رشد این مرکز مهم دانشگاهی قرار گرفت. در این نمایشگاه ۳۰ محصول ایران‌ساخت شرکت‌های دانش بنیان برای نمایش و فروش ارائه شد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول