اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تابع: بهترین شرایط را به منظور برپایی اردوهای پارالمپیکی در نظر گرفته‌ایم

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: شرایط بسیار ایده آلی را برای برگزاری اردوها و تمرین پارالمپیکی ها مهیا خواهیم کرد تا بهترین نتیجه در پارالمپیک توکیو بگیریم.

تابع: بهترین شرایط را به منظور برپایی اردوهای پارالمپیکی در نظر گرفته‌ایم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد تابع در گفت‌و‌گوی وبیناری با خبرنگاران در خصوص برگزاری اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی، اظهار داشت: اگر مجوزهای ستاد مقابله با کرونا در ورزش، به منظور برگزاری اردوها به فدراسیون‌ها داده شود، هزینه‌های اردوها به آنها پرداخت خواهد شد. شرایط دو برابری و بهتر در نظر گرفته شده و استان‌هایی که در شرایط سفید یا زرد باشند، می‌توانند اردوها را برگزار کنند. اگر آب و هوای این شهرها به توکیو نزدیک باشد، هماهنگ خواهیم کرد تا در بهترین شرایط، اردوی پارالمپیکی‌ها در این شهرها برگزار شود. برای هر یک نفر دو صندلی در هواپیما رزرو خواهیم کرد تا فاصله اجتماعی رعایت شود. در ضمن برای اسکان پارالمپیکی‌ها نیز هتل پنج ستاره گرفتیم و برای هر نفر یک اتاق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صحت و سلامتی برای ما اولویت دارد. تمام مصوبات اجرایی ستاد ملی پارالمپیک که قبلا ذکر شده بود کماکان پابرجاست ولی همه اینها منوط به اخذ مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش است. به طور حتم شرایط بسیار ایده آلی را برای برگزاری اردو و تمرین بهتر مهیا خواهیم کرد تا بهترین نتیجه در پارالمپیک توکیو گرفته شود و شرایط امنی را از لحاظ بیماری کرونا برای ورزشکاران فراهم خواهیم کرد تا ورزشکاران با آسودگی خاطر تمرین خود را انجام بدهند.

وی در خصوص این که اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان از این فدراسیون خواهد رفت، تأکید کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم. چون در مورد این خبر هیچ چیزی نشنیده‌ام در مورد آن اظهارنظر نمی‌کنم. فقط ما رابط بین فدراسیون و ورزشکاران هستیم تا بهترین اتفاق برای پیشرفت و نتیجه‌گیری ورزشکاران حاصل شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد استخدام قهرمانان پارالمپیک گفت: آیین نامه‌ استخدامی نوشته شده که باید تغییراتی در آن ایجاد شود و سعی خواهیم کرد این موضوع را پیگیری کنیم تا از هر لحاظ به نفع ورزشکاران جوان باشد تا از این موضوع استفاده کنند.

تابع در مورد حذف بسکتبال با ویلچر از پارالمپیک اظهار داشت: کمیته بین المللی پارالمپیک کلاس‌بندی جدید را ارائه کرده و در بسکتبال با ویلچر نیز این تغییرات صورت گرفت. در حال رایزنی با مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم  تا یک روز را مشخص و در مورد این مسائل به طور مفصل صحبت کنیم.

وی در خصوص جایگزین مرحومه مرضیه شیرمحمدی در رشته پاراتیروکمان گفت: سهمیه پارالمپیک به نام ورزشکار نیست و به کمیته ملی کشورها تعلق دارد. اگر ورزشکاری با کلاس‌بندی یا شرایط مرحومه مرضیه شیرمحمدی تطابق داشته باشد، در پارالمپیک حضور پیدا خواهد کرد. قبل از آن باید این ورزشکار که جایگزین وی می شود، حدنصاب یا رکورد ورودی در آن کلاس‌بندی را داشته باشد و در چند مسابقه نیز حضور پیدا کند و سپس به بازی‌های پارالمپیک اعزام شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد این که بهتر نیست به دنبال قرنطینه ورزشکاران برای یک اردوی مناسب باشند، توضیح داد: قاعدتا برگزاری اردو فقط به کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا است چون سلامت ورزشکاران در اولویت ماست و این قرنطینه نیز باید از این ستاد مجوز بگیرد. اگر سلامتی ورزشکار پارالمپیکی در خطر باشد، هیچ‌گاه ستاد مجوز برگزاری اردوها را نمی‌دهند و بهتر است با حفظ پروتکل‌ها این اردوها برگزار شود.

تابع در مورد اعزام تیم پاراتیراندازی به صربستان عنوان کرد: اعزام به مسابقات برون‌مرزی به پروتکل‌های موجود در اخذ مجوزهای وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی دارد. اگر تمام مسائل اعزام رعایت شود، اعزام هر تیمی به مسابقات بین المللی ممکن خواهد بود. ملی‌پوشان باید برای مسابقات گزینشی با بهترین شرایط به مسابقات اعزام شوند.

وی در مورد پرداخت حقوق ورزشکارانی که به اردو می‌آیند گفت: مصوبه بازی‌های کمیته ملی پارالمپیک بر این مبناست که ورزشکاران طلایی از ابتدای سال 99 در اردو حضور پیدا کردند، ورزشکاران نقره‌ای نیز از 6 ماهه دوم وارد اردو می‌شوند که با برگزاری اردوها حقوق مزایای این قهرمانان به آنها پرداخت می‌شود و این پرداخت منوط به گزارش فدراسیون‌ها درباره عملکرد ورزشکاران است.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد حضور ورزشکاران جانباز و معلول در فدراسیون‌های تخصصی نیز خاطرنشان کرد: هر جا تغییری رخ می‌دهد، مقاومتی به وجود می‌آید. وقتی ورزشکاران به فدراسیون‌های مربوطه انتقال پیدا کردند، زیرساخت‌ها برای آنها مهیا نبود ولی با فدراسیون‌ها جلسه گذاشتیم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد که ملاک توسعه و رشد قهرمانی ورزشکاران است. هر تغییری زمانبر است و نیاز به حمایت دارد و فدراسیون‌ها هم در حد انتظار باید در خدمت این ورزشکاران جانباز و معلول باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول