اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در گیلان/تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در گیلان گفت: ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در گیلان اجرایی می شود که مهم‌ترین آن تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی و افتتاح ۱۳۸ مسکن محرومین است.

اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در گیلان/تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ حسین مصطفی‌پور در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه ملت ایران هشت سال جانانه در مقابل استکبار جهانی ایستادند، اظهار کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس نبرد نابرابر ما در برابر مستکبران عالم بود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با توسل به ائمه اطهار و رشادت‌های رزمندگان در مقابل تمام مستکبرین ایستادگی کردند، افزود: مهم دلیل‌ترین دلیل اینکه وجبی از این خاک به دست دشمن نیافتاد بی‌تردید اتحاد ملت ایران بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قدردان ملت سرافراز ایران اسلامی هستیم، گفت: تمام تحلیل‌گران اعتقاد دارند پیروز نبرد ایران و عراق بی‌شک جمهوری اسلامی ایران بود.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ما نهادینه شود، بیان کرد: این راه تجربه شده و باید آرمان‌های دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تجربه دفاع مقدس، تجربه خوبی بود، تصریح کرد: از ابتدا پیروزی انقلاب ما تحریم شدیدی بودیم و اکنون نیز هستیم اما با همان شدیدترین تحریم‌ها در مقابل تمامی کشورهای زورگو دنیا در هشت سال دفاع مقدس ایستادیم و بدون تردید اکنون نیز می توانیم بایستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تحریم‌های شدید اقتصادی از سال ۹۰ بر ما تحمیل شد، افزود: نباید جامعه به سمتی برود که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله بگیریم، کشور ما وقتی امروز موشک نقطه زن تولید می کند چطور نمی‌توان یک خودرو معمولی را با قیمت ارزان تولید کند.

مصطفی‌پور با بیان اینکه در دفاع مقدس تمامی قشرها و گروه‌ها حضور داشتند، گفت: اتحاد رمز پیروزی ملت ما در برابر تمامی مشکلات از جمله دفاع مقدس بوده و بی‌تردید امروز نیز اتحاد باعث غلبه بر تمامی سختی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باید برای نسل آینده به یادگار بماند، بیان کرد: دفاع مقدس باید به خوبی برای جوانان تشریح شود و نباید در این زمینه کم‌کاری شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نگاه به فرهنگ دفاع مقدس باید در ادارات نهادینه شود، گفت: طرح تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس امسال اجرایی می‌شود و این کار ماندگار می‌شود.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی را در برنامه داریم، افزود: این برنامه از روز سوم خرداد امسال شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد تا به این هدف برسیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان خلطرنشان کرد: در روز ۳۱ شهریور، اولین روز هفته دفاع مقدس ارتباط تصویری و ویدیو کنفرانسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار و از بیانات ارزشمند ایشان بهره مند خواهیم شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در گیلان اجرا می شود، تصریح کرد: نمایشگاه فرهنگی و رزمی اقتدار در منطقه زیباکنار رشت به صورت رسانه‌ای در هشت شب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن محرومین بیان کرد: مراسم افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومین و مددجویان در سراسر استان  ۸۷ واحد مسکونی را نیز در منطقه گمیشان گلستان انجام می‌شود.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت را در برنامه داریم، گفت: برنامه روایتگری دوران دفاع مقدس با حضور راویان از طریق فضای مجازی و رسانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از مستند شهید مدافع حرم شهید فرهاد خوشه‌بر بیان کرد: همایش فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس به منظور تجلیل از رزمندگان گیلانی در سراسر استان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری همایش سه ساله های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)، صعود به قله درفک توسط بسیجیان، ویزیت رایگان در سراسر استان در قالب طرح شهید رهنمون، اجرای میز خدمت به همت سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان و اجرای طرح ثامن توسط معاونت سیاسی از جمله برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در گیلان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول