اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقتصاد «دانش‌بنیان» پیشران اقتصاد درون‌زا/ ایجاد زیست بوم نوآوری در فناوری‌های پیشرفته کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانش کشور را از واردات و خروج ارز بی‌نیاز می‌کند و دانشگاه‌ها باید به رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اقتصاد «دانش‌بنیان» پیشران اقتصاد درون‌زا/ ایجاد زیست بوم نوآوری در فناوری‌های پیشرفته کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سورنا ستاری، امروز در حاشیه آیین واگذاری زمین به شرکت‌های فناور و دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  خوشحالم بار دیگر در خدمت مردم استان و شهر زیبای تبریز هستم که البته بنده همکاری نسبتا طولانی با استاندار آذربایجان‌شرقی از زمان دانشگاه تبریز دارم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان بحثی است که در همه سفرهای استان پیگیری می‌شود که تبریز قطب اصلی در آن است، گفت: امید است تصمیمانی که امروز گرفته می‌شود منجر به اتفافات بزرگی شود.

وی گفت: قطعا امروز در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت ها هزینه قابل توجهی تصویب خواهد شد. 

ستاری با تاکید بر اهمیت زیست بوم، گفت: باید تمام مراکز در پارک علم و فناوری و نوآوری مرکز رشد و شتاب دهنده در یک راستا کار کنند. 

وی در خصوص سوالی مبنی بر عدم حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: از طرف دولت بحث جدی همیشه تاکید بر زیست بومی است زیرا اگر  تاکید بر توسعه داریم و مدام از آن نام می‌بریم باید بدانیم که برای اجرای آن عملا به یک فرهنگ  نیاز است که باید جا بیافتد. 

معاون علم و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: آنچه مهم است این است که به صورت جدی باید از جوانان حمایت شود و این به یک  فرهنگ حاکم تبدیل شود. 

وی خاطرنشان کرد: تحریم باعث شد تا بخش‌های دولتی عدد قابل توجهی از سفارشات جدید را به سیستم داخلی برسانند که البته عدد قابل توجه تولیدات نیز در سیستم دولتی است.  

ستاری یادآور شد: سیستم دولتی حمایت جدی دارد ولی بنده همچنان تاکید بر فرهنگ دارم تا به تبع آن  بروکراسی اداری حل شود. 

وی متذکر شد: قطعا یکی از راه‌های پیشرفت توسعه پارک علم و فناوری است زیرا قدمت زیادی دارد.  

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اتفاقات خوب در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در چند سال اخیر گفت: در بسیاری حوزه‌های فناوری پیشرفته از قبیل سلول های بنیادی، هوافضا و آی سی تی دارای زیست بوم نوآوری شده‌ایم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول