اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رعایت 100درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی/حضور 65 درصدی دانش‌آموزان در مدارس استثنایی

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از حضور 65 درصدی دانش‌آموزان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استثنایی استان از آغازسال تحصیلی جدید خبر داد.

رعایت 100درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی/حضور 65 درصدی دانش‌آموزان در مدارس استثنایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در بازدید از مدارس گلها و توحید در سنندج اظهار کرد: 23 مدرسه مستقل و 16 مدرسه ضمیمه با نیازهای ویژه، 19مرکز اختلالات یادگیری دولتی و 7 مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش‌آموزان با نیاز ویژه ارائه می‌دهند.

وی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های سلامت در مدارس را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: حفظ و تأمین سلامت دانش‌‌آموزان در مدارس اولویت اصلی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اینکه جریان تعلیم و تربیت باید همزیستی با این ویروس کرونا را در پیش بگیرد، یادآور شد: جریان زندگی ادامه دارد و باید شیوه زیستن با این ویروس را یاد گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یک دانش‌آموز با نیاز ویژه برابربا چهار دانش‌آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است، اعلام کرد: آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مانند همه کودکان دیگر، اهمیت دادن به حضور آنها در جامعه و احترام به تفاوت‌های آن‌ها مانند همه تفاوت ‌های انسانی دیگر است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین و شاخص‌ترین مؤلفه در شناخت دانش‌آموزان، نیازهای ویژه آنان و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مؤثر بوده و انگیزه آنان را مضاعف می‌سازد، تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: فعالیت در مدارس با نیازهای ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و معلمان این مدارس با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص و مضاعف امورات و مسائل مربوط به دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند.

رنجبر گفت: یکی از اهداف مدارس با نیازهای ویژه تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش‌آموزان دقت نظر خاصی را می‌طلبد، اگر برنامه‌های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف‌ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می‌توان بازده مدارس را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه امری پیچیده و تخصصی است تصریح کرد؛ با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می‌توان زمینه بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیازویژه را در جامعه فراهم کرد.

رنجبر یادآور شد: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهداف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت‌آموزی، فرهنگ‌سازی و حمایت همه جانبه به آنان بیاموزیم که می‌توانند عضوی مفید برای جامعه باشند.

 

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ناتوان نیستند بلکه آنان توانایی‌های بالایی دارند و این هنر معلم است که با فراهم آوردن فضای مناسب تعلیم و تربیت، این توانایی‌ها را شکوفا کند

وی تاکید کرد: در راستای ترویج عدالت آموزشی و حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی، ۵۲۹ دانش آموز تلفیقی فراگیر، یک‌هزار و ۷۳۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و چهار هزار دیرآموز در مدارس عادی از خدمات آموزشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی گذشته بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول