اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مرغ بازهم از بازار ایلام پر کشید

استان ایلام یکی از قطب‌های تولید مرغ در غرب کشور به شمار می‌رود این در حالی است که هر از چند گاهی این ماده غذایی از بازار ایلام پر می‌کشد که برای مردم و فروشندگان به یک معضل تبدیل شده است.

مرغ بازهم از بازار ایلام پر کشید

کمبود هر از چندگاه مرغ در بازار ایلام ماه‌هاست به یک معضل برای مردم تبدیل شده است؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کمبودها درحالی‌ست که استان ایلام یکی از قطب‌های اصلی تولید مرغ در غرب کشور محسوب می‌شود.

بدون شک کمبود مرغ به ‌عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد سبد غذایی خانوار مشکلات بسیاری را برای مردم در پی دارد اما متأسفانه مسوولین تاکنون به صورت جدی این مشکل را پیگیری و مرتفع نساخته‌اند.

کمبود مرغ در بازار

احمدی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: طی ماه‌های اخیر بارها شاهد کمبود و نبود گوشت مرغ در بازار بوده‌ایم.

وی افزود: جای تاسف است که استان ایلام یکی از قطب‌های اصلی تولید مرغ در کشور به صورت پی در پی با مشکل کمبود مرغ مواجه باشد.

احمدی با بیان اینکه برخی مسوولان طی روزهای اخیر بروز چنین مشکلی را کتمان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: چرا مسوولان مربوطه به جای بیان دلیل این کمبودها و تلاش برای رفع مشکلات سعی دارند مشکل را کتمان کنند؟

بروز مشکل برای مردم

 یکی از فروشندگان مرغ در شهر ایلام به فارس می‌گوید: متأسفانه کمبود مرغ طی ماه‌های اخیر به مشکلی برای مردم و همچنین فروشندگان این ماده غذایی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این‌که نبود مرغ برای مردم مشکل‌ساز است و سبد غذایی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، افزود: نبود این ماده غذایی برای فروشندگان نیز مشکلات اقتصادی را در پی دارد.

دلیل کمبود مرغ در بازار 

درخشنده رحیمی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: دلیل اصلی کمبود مرغ در روزهای اخیر کاهش ۳۵ درصدی جوجه ریزی طی ماه‌های گذشته است.

وی افزود: با توجه به بروز این مشکل پیش بینی می‌شود طی چند روز آینده نیز شاهد کمبود مرغ کشتار روز در بازار باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد و جلسه‌ای در این خصوص برگزار شده است، گفت: جهت رفع این مشکل از صادر کردن مرغ به خارج از استان جلوگیری می‌شود.

نرخ مصوب 

مجتبی شیرخانی مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی ایلام، اظهار کرد: به منظور تامین مرغ، از روزهای گذشته توزیع مرغ منجمد در بازار ایلام آغاز شده و هیچ کمبودی جهت تامین مرغ منجمد در استان وجود ندارد.

وی در پایان افزود: نرخ مصوب هر کیلو مرغ منجمد برای مصرف کننده ۱۳ هزار ۵۰۰ تومان است.

بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسوولان

بی‌شک کمبود مرغ در استانی که یکی از قطب‌های اصلی تولید مرغ  به شمار می‌رود چیزی جز بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسوولان مربوطه را نشان نمی‌دهد.

ضروری است باتوجه به این ‌که این بی‌توجهی‌ها مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می‌آورد مراجع قضایی به ‌عنوان مدعی‌العموم این مشکلات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی کند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول