اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رونمایی از نخستین کارخانه تولید تیوب‌های لیزری در تبریز

در آیینی با حضور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری ۱۱ طرح فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در تبریز رونمایی شد.

رونمایی از نخستین کارخانه تولید تیوب‌های لیزری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 11 طرح فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توسط معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در تبریز رونمایی شد.

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طرح ها و دستاوردهای شتاب‌دهنده همگامان با عنوان نخستین شتاب‌دهنده حوزه فناوری در شمال غرب کشور که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده رونمایی شد.

این شتاب‌دهنده در اموری چون توسعه زیست‌بوم و فرهنگ کارآفرینی نوآورانه، پرورش و رشد کسب‌وکارهای نوپا، پژوهش و توسعه فناوری‌های نوین، سبد گردانی کسب‌وکارها، صندوق پژوهش و فناوری و ارائه راهکارهای کارآفرینی و نوآوری به سازمان‌ها، مجموعه‌ای یکپارچه از راه‌حل‌ها را در اختیار دارد.

آسانسورهای نسل جدید، فناوری تلسکوپ فوق پیشرفته، فناوری واقعیت افزوده و دستگاه اتوماتیک خط کشی و رنگ آمیزی معابر برخی از آنها است.

همچنین در این مراسم، طرح‌های دیگری مانند نخستین کارخانه تولید تیوب‌های لیزری ایران و کارخانه تعمیق تولید داخل یک شرکت دانش‌بنیان، مرکز جامع در حال احداث سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نمایشگاه محصولات فناورانه این پارک و دانشگاه‌های تبریز، صنعتی سهند و آزاد اسلامی تبریز افتتاح شدند و از آسانسور بدون نیاز به برق شهری و با قابلیت استفاده از برق خورشیدی رونمایی شد.

شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته تبریز 4 مقصد بعدی ستاری در این سفر بود در این شهرک خط تولید انبوه کارخانه تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک افتتاح می‌شود. فناوران در شرکت دانش بنیان صنایع نوین اندیش سهند آرام به این فناوری دست یافتند.  در فاز نخست 5 هزار تیوپ لیزری در سال تولید می‌شود. تیوپ لیزری به فناوری پیشرفته برای تولید نیاز دارد و کاربرد آن در تمام تجهیزات بیمارستانی برای تصویربرداری لیزری و در صنعت در برش های لیزری است.

با افتتاح این خط تولید ایران به عنوان سومین کشور دارای فناوری تولید این محصول  شناخته می‌شود. امریکا و چین دیگر کشورهای دارای این فناوری هستند.

همچنین در این شهرک، خط تولید دیگری مربوط به کارخانه تعمیق تولید داخل شرکت شیمی پژوهش صنعت افتتاحشد. قرار است تمام قطعات تخصصی تحریمی توسط این کارخانه تولید شود. البته از مزایای آن این است که تولیدات آن سری کاری نیست و قطعات مورد نیاز صنایع را یک نمونه می‌سازد. عمدتا صنایع کاغذ و سلولزی می توانند نیاز خود را از این طریق رفع کنند.

انتهای پیام /۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول