اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش بینی اوپک از تشدید کاهش تقاضای نفت در سال 2020

اوپک اعلام کرد تقاضا برای نفت در سال 2020 به علت شیوع کرونا بیش از پیش بینی قبلی کاهش می یابد و کندتر از آنچه انتظار می رفت در سال آینده بهبود می یابد.

پیش بینی اوپک از تشدید کاهش تقاضای نفت در سال 2020

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اوپک اعلام کرد تقاضا برای نفت در سال 2020 به علت شیوع کرونا بیش از پیش بینی قبلی کاهش می یابد و کندتر از آنچه انتظار می رفت در سال آینده بهبود می یابد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری 9.46 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. رقم پیش بینی قبلی این سازمان 9.06 میلیون بشکه در روز بود.

به گزارش رویترز، با کاهش سفرها و فعالیت های اقتصادی به علت شیوع کرونا، قیمت نفت سقوط کرد. درحالی که برخی از کشورهای محدودیت های قرنطینه را کاهش داده و اجازه داده اند تا تقاضا روند بهبود خود را طی کند، افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس و افزایش تولید نفت بر قیمت باز هم فشار کاهشی داشته است.

در چشم انداز 2021 اوپک آمده است: «افزایش استفاده از دورکاری و برگزاری کنفرانس های از راه دور، نمی گذارد استفاده از سوخت های حمل و نقل کاملا به سطح 2019 برسد.»

این بدان معناست که، تقاضا در سال آینده بسیار کندتر از آنچه انتظار می رفت، بهبود یابد. بر اساس اعلام اوپک، مصرف سوخت در سال 2021 روزانه 6.62 میلیون بشکه افزایش می یابد که 370 هزار بشکه در روز کمتر از ماه گذشته است.

ذخایر نفت به علت سقوط تقاضا، افزایش یافته است. به گزارش اوپک، ذخایر کشورهای توسعه یافته در ماه جولای 4.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت اما هنوز 260.6 میلیون بشکه از متوسط 5 ساله بیشتر است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول