اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نتانیاهو: چند میلیارد دلار از عادی‌سازی سود می‌بریم!/ دست‌وپا زدن‌ صهیونیست‌ها برای فرار از بد‌ترین رکود اقتصادی

در آستانه امضای توافق صلح میان تل‌آویو با ابوظبی و منامه، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفته که توافق صلح با این‌ها دستاوردی چند میلیارد دلاری برای اسرائیل خواهد داشت.

نتانیاهو: چند میلیارد دلار از عادی‌سازی سود می‌بریم!/ دست‌وپا زدن‌ صهیونیست‌ها برای فرار از بد‌ترین رکود اقتصادی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جمعه گذشته، کمتر از یک ماه از اعلام توافق بین امارات و رژیم اشغالگر قدس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا از توافق مشابهی میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داد. قرار است مراسم امضای توافق صلح میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین امروز در واشنگتن برگزار شود.

نتانیاهو که مدتی است تلاش‌های وی و دولت متبوعش با میانجی‌گری امریکا در برقراری ارتباط با کشور‌های عربی علنی شده است، قبل از سفر به واشنگتن برای شرکت در مراسم امضای توافق، در عین حال که گفت، برای تحقق توافق صلح در ازای صلح به واشنگتن می‌رود، اما تأکید کرد که این توافق‌ها میلیارد‌ها دلار برای اقتصاد اسرائیل سود دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از دیدار امروز (سه‌شنبه) با عنوان مأموریتی تاریخی یاد کرد و افزود: «این توافق دوره جدیدی از صلح را رقم می‌زند که مدت ۲۵ سال برای آن تلاش کردم و ادغام بعد سیاسی با بعد اقتصادی است و از طریق سرمایه‌گذاری و همکاری و پروژه‌های اقتصادی میلیارد‌ها دلار برای اقتصاد اسرائیل سود دارد.»

سیر نزولی پرشتاب رشد اقتصادی رژیم اشغالگر قدس

آمار‌های رسمی، سیر نزولی پرشتاب رشد اقتصادی رژیم اشغالگر قدس در سال‌های اخیر را تأیید می‌کند. این روند از آغاز حاکمیت نتانیاهو در سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون شروع شده و کاهش روزافزون بهای واحد پول، افزایش تورم و تشدید بیکاری را به دنبال داشته است. ضمن اینکه در هفته‌های گذشته موج تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به وضعیت نابسامان اقتصادی و پرونده‌های فساد نتانیاهو، دولت و شخص نخست‌وزیر را بیش از پیش تحت فشار گذاشته است. 

ارکان اقتصاد رژیم‌صهیونیستی یعنی بخش انرژی، کشاورزی، بانکی و مالی و فناوری‌های نوین در ماه‌های اخیر در پی شیوع بیماری کرونا به شدت آسیب دیده‌اند. بازرگانان برجسته در این رژیم هشدار داده‌اند که دومین تعطیلی‌ها ناشی از شیوع کرونا که از روز جمعه آغاز می‌شود، می‌تواند پیامد‌های فاجعه‌باری بر اقتصاد این رژیم داشته باشد.

چشم امید نتانیاهو به سرمایه‌های خارجی

از طرفی اقتصاد این رژیم که همواره وابسته به سرمایه‌گذاری‌های خارجی است، با توجه به بحران جهانی ناشی از کرونا، در معرض خطر جدی قرار گرفته است و با توجه به هشدار کارشناسان در زمینه وقوع بد‌ترین رکود اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی، تلاش نتانیاهو برای توافق صلح با دیگر کشور‌ها می‌تواند برای وی شرایطی در راستای تسهیل برون‌رفت از وضعیت وخیم کنونی ایجاد کند.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول