اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید شاخص باشد

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید شاخص باشد تا در جامعه اثر بگذارند.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید شاخص باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، عبدالرضا میقانی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق، روحیات نسل جدید را به مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس نزدیک کنیم.

او ضمن بیان اینکه در چهل‌سالگی دفاع مقدس نوع ادبیات، بیان و برنامه‌ها باید با گذشته متفاوت‌تر باشد، بیان کرد: امروز واقعیت تلخی وجود دارد که نسل جدید، قدری با این مفاهیم ارزشی دفاع مقدس فاصله گرفته است.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه یکی از دلایل تفاوت نسل‌ها در این می‌تواند باشد که ارزش‌ها و فرهنگ منطبق بر جامعه بسط داده نشده است، افزود: ازجمله معیارهای اصلی، سینما است که هنوز باارزش‌های دفاع مقدس فاصله بسیار دارد؛ چقدر برنامه، همایش و سخنرانی باید برگزار کنیم تا تأثیر یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را داشته باشد؟

میقانی با بیان اینکه برخی مفاهیم برنامه‌ریزی‌های بزرگ‌تری را می‌طلبد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان امانت شهدا به دوش ما سپرده است و باید نسلی را تربیت کنیم که با این ارزش‌ها آشنا باشد.

او با بیان اینکه گنجینه‌های دفاع مقدس باید حفظ شوند و این نکته‌ای است که شورای فرهنگ عمومی باید موضوع را جدی بگیرد، تصریح کرد: در شرایطی که اروپایی‌ها برای کهنه‌سربازان جنگ جهانی دوم بزرگداشت می‌گیرند و برایشان احترام قائل هستند، نباید نسل جوان ما ارزش‌های دفاع مقدس را فراموش کند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه اگر رشادت و دلیری ایثارگران، جانبازان و شهدا نبود امروز ایران یکپارچه نیز وجود نداشت، افزود: امروز شاهد آن هستیم کشور ما تعیین‌کننده‌ترین نقش در عرصه‌های بین‌المللی را دارد و این در نسل‌های بعدی اثرگذار خواهد بود.

میقانی با بیان اینکه هر جا ظلمی اتفاق بیفتد، ایران در کنار مظلوم خواهد بود و این سیاست بر پایه ارزش‌های الهی است، تأکید کرد: اگر خط شهید گم شود، کشور و همه ما فراموش خواهیم شد.

او ادامه داد: باید نام و یاد خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را حفظ کنیم و این به معنای بالندگی و توسعه خواهد بود.

میقانی اضافه کرد: اینکه گفته شود در هفته دفاع مقدس برنامه‌های بسیاری در دست اقدام است؛ اما هیچ کدام شاخص نباشند، چندان فایده‌ای نخواهد داشت و انتظار می‌رود برنامه‌ها به سمت گام‌های عملیاتی و شاخص خیز بردارد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر دستوراتی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد؛ اعم از فضاسازی مناسب شهری، اجرای برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان، همکاری با مدیران کانال‌ها و گروه‌های مجازی شهرستان در تبیین مفاهیم دفاع مقدس و ... که باید اجرایی شود.

انتهای پیام/74004/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول