اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نرخ تورم در استان سمنان ۲۳ درصد اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان، نرخ تورم در این استان را ۲۳ درصد اعلام کرد.

نرخ تورم در استان سمنان ۲۳ درصد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادر مالکی ظهر امروز در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: سمنان، هفتمین استان پهناور کشور بوده و دارای ۲۱ منطقه شهری، ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان است.

او گفت: بر اساس آخرین سرشماری، استان سمنان ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که نرخ رشد جمعیت آن حدود ۲.۱۶ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد از تراکم جمعیتی استان سمنان شهرنشینی است، گفت: نرخ تورم در استان سمنان ۲۳ درصد است و بالغ بر ۵۳ درصد از شاغلان استان بخش خدمات و مابقی در صنعت و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

مالکی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ مبحث اقتصاد مقاومتی با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کار خود را آغاز کرد و هشت شهرستان نیز ستادهای متناظر را در شهرستان‌ها تشکیل دادند.

او اضافه کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان کار خود را با طرح موضوع و رسیدگی به مشکلات ۲۳ واحد صنعتی، هفت واحد کشاورزی و ۳۰ واحد معدنی آغاز کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: فولاد کویر دامغان، داروسازی سرآمد، آریاترانسقو شرق و کنستانتره شاهرود ازجمله پروژه‌های به ثمر نشسته در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

مالکی بیان کرد: توانمندسازی جوامع محلی از دیگر مواردی است که در استان سمنان مورد توجه قرار گرفت و ۳۰ دوره آموزشی ویژه اقتصاد مقاومتی شد و ۷۰۰ جلسه در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های ذیل و مرتبط با آن در استان برگزار شد.

او اضافه کرد: جز اولین استان‌هایی بودیم که آمایش انجام و سند آمایش استان تهیه و تدوین شد؛ تهیه و تدوین اسناد تدبیر و توسعه هشت شهرستان نیز در استان سمنان به انجام رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: سند توسعه اشتغال روستایی ۱۹۸ روستا در استان سمنان تهیه و تدوین شده است و در قالب تبصره ۱۹، در سال جاری ۲۴ پروژه در استان سمنان واگذار خواهد شد.

مالکی گفت: تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی هشت پروژه اولویت‌دار که از سند آمایش استخراج شد، به انجام رسید و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

او افزود: تأمین آب شرب استان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، تحقق رویکرد سمنان به‌عنوان مقصد تازه گردشگری، تکمیل و بهسازی راه‌های ارتباطی استان، اجرای یک هزار گلخانه، تکمیل مقدماتی و زیرساختی اکتشافی معادن استان، توسعه انرژی‌های نو در استان و جلب مشارکت بنیادهای توسعه‌ای ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار در استان سمنان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: شرکت کویر جیم، شرکت فناوری معادن پرشیا و واحد هشت هزار و 600 رأسی پرورش شترمرغ سه پروژه در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مالکی بیان کرد: نرخ بیکاری استان سمنان بین هفت تا هشت درصد است که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول