اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امکان بهره‌برداری از ۱۰۹ واحد تولیدی جدید در سمنان تا پایان امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۵۵۷ واحد صنعتی و معدنی در استان در دست احداث بوده که امید است ۱۰۹ واحد با حمایت ویژه‌تر تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

امکان بهره‌برداری از ۱۰۹ واحد تولیدی جدید در سمنان تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل ظهر امروز در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: دو هزار و ۸۴۶ جواز صنعتی در استان سمنان تاکنون صادر شده که این میزان در کشور حدود ۶۰ هزار جواز است.

او گفت: به این ترتیب، پنج درصد جوازهای صنعتی صادر شده کشور به استان سمنان اختصاص داشته و سمنان رتبه هشتم را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: استان سمنان با یک هزار و 679 مورد پروانه بهره‌برداری، ۲.۵ درصد از پروانه‌های بهره‌برداری کل کشور و رتبه ۱۵ در کشور را به خود اختصاص داده است.

تشنه‌دل گفت: یک هزار و ۶۹۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۹ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال و زمینه اشتغال ۴۹ هزار و ۸۷۲ نفر در استان سمنان مستقر است.

او افزود: محصولات عمده تولیدی استان اتوبوس، مینی‌بوس، ترانسفورماتور توزیع، خودرو، ریسندگی، قطعات خودرو، شوینده و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۵۵۷ واحد صنعتی و معدنی در استان در دست اقدام و احداث است که ۱۰۹ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال، بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با حمایت ویژه‌تر تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

تشنه‌دل بیان کرد: استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید معادن گچ، نمک سنگی، سیلیستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم پلایایی و فیروزه، رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت، رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن، رتبه ششم کشوری از لحاظ میزان استخراج با حدود پنج درصد استخراج کشور و ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته‌شده در کشور است.

او ادامه داد: سمنان با پتانسیل‌های موجود ، یک استان معدنی است. تاکنون ۲۴۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و مشکلات یک هزار و 109 شرکت مورد بررسی قرار گرفته و دو هزار و 398 مصوبه برای حل مشکلات این واحدها تصویب شد که ۷۳ درصد مصوبه‌ها تاکنون اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز ۳۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزار شده و مشکلات ۶۵ شرکت مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵۵ مصوبه برای حل مشکلات این شرکت‌ها به تصویب رسید که تاکنون ۴۸ درصد این مصوبه‌ها اجرایی شده است.

تشنه‌دل گفت: در بحث تسهیلات رونق تولید ۹۸ در استان، ۸۴۶ مورد برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد، ۳۱۶ واحد متعلق به بخش صنعت و ۵۳۰ واحد متعلق به بخش کشاورزی است.

او افزود: از تعداد واحدهای معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات تاکنون ۱۴۷ واحد، اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:‌همچنین در جلسه امروز مشکلات و مباحث پیرامون تولید هفت واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار استان بحث و تبادل‌نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول