اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نقش رسانه‌ها در کرونا نقش پدافند غیرعامل نرم‌افزاری بود/ هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد بحران از طریق جنگ روانی در فضای رسانه‌ای با موضوع کرونا، عنوان کرد: نقش اثرگذار رسانه‌های کشور در مقابله با جنگ روانی دشمن، نقش پدافند غیرعامل نرم‌افزاری بود و رسانه‌ها جلوی ایجاد بحران را گرفتند.

نقش رسانه‌ها در کرونا نقش پدافند غیرعامل نرم‌افزاری بود/ هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، بعد از ظهر امروز در جلسۀ شورای اطلاع رسانی استان که در دفتر این معاونت برگزار شد، عنوان کرد: باید از عملکرد رسانه‌های استان در موضوع کرونا و تلاش برای کنترل این بیماری و آگاه کردن مردم تشکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد بحران از طریق جنگ روانی در فضای رسانه‌ای با موضوع کرونا، عنوان کرد: ما در کشور اثر مطلوب رسانه‌ها را در کنترل افکار عمومی و مقابله با جنگ روانی دشمن دیدیم به نحوی که نقش اثرگذار رسانه در این باره نقش پدافند غیرعامل نرم‌افزاری بود و رسانه‌ها جلوی ایجاد بحران را گرفتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: گرامیداشت چهلمین سالرزو دفاع مقدس و یادآوری رشادت رزمندگان اسلام یک موضوع ضروری و ویژه است و با توجه به حساسیت امر باید در نشستی تخصصی با اصحاب رسانه نحوهٔ گرامیداشت این رویداد ملی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین با اشاره به ضرورت ساماندهی و عادلانه کردن توزیع آگهی‌ها و ریپورتاژهای دولتی، عنوان کرد: متولی توزیع آگهی‌های دولتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ضروری است توزیع این آگهی‌ها از مسیر درست و قانونی آن و توسط این اداره کل انجام گیرد.

حبیبی حفظ شأن و جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها را ضروری خواند و عنوان کرد: ساحت رسانه از تشویش، افترا و تهمت به دور است چرا که شأن رسانه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، شفاف سازی و نقد سازنده است که این نقد منصفانه و سازنده نیز به نفع کشور و مردم خواهد بود.

وی افزود: توصیه اکید ما به مدیران این است که هیچ مدیر و دستگاهی حق شکایت از رسانه‌ها و خبرنگاران را بخاطر مطالب منتشر شده در رسانه‌ها ندارند و اگر موردی هم وجود داشت ضروری است تا به شورای اطلاع‌رسانی استان ارجاع شده و مورد بررسی قرارگیرد.

این مسؤول ادامه داد: البته گاهی در فضای مجازی شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها هستیم که ارتباطی با تولیدات رسمی رسانه‌ها ندارد که این مسائل قابل پیگری هستند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان همچنین در پایان با انتقاد از خاموش بودن سایت برخی از دستگاه‌ها و عدم به‌روزرسانی آن‌ها توسط روابط عمومی دستگاه‌ها، به شورای مرکزی روابط عمومی‌های استان مأموریت داد تا وضعیت این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول