اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بلومبرگ: رئیس دولت وفاق لیبی قصد دارد استعفا کند

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی ادعا کرد که رئیس دولت «وفاق ملی» لیبی بنا دارد از سمت خود کناره گیری کند.

بلومبرگ: رئیس دولت وفاق لیبی قصد دارد استعفا کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «بلومبرگ»، امروز (سه‌شنبه)، مدعی شد که «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی قصد دارد استعفای خود را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری «رأی الیوم»، بلومبرگ به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، ادعا کرد که رئیس دولت وفاق ملی قصد استعفا دارد.

این منابع در ادامه گزارش دادند که السراج به عنوان رئیس دولت پیشبرد امور و تا زمان مذاکرات ژنو در ماه آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز به نقل از بلومبرگ گزارش داد که السراج برنامه استعفایش را با برخی شرکای لیبیایی و بین‌المللی خود مورد بحث و بررسی قرار داده است.

طبق گزارش روسیا الیوم، فایز السراج تا پایان هفته تصمیم خود در این باره را اعلام خواهد کرد.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» است که در غرب لیبی قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول