اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ماهواره پیام 2 با تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌تری ساخته می‌شود/ حرکت ایران به سمت ساخت ماهوار متوسط

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ماهواره پیام 2 با تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌تری طراحی می‌شود، گفت: ایران برای اولین‌بار به سمت ساخت ماهواره متوسط حرکت کرده و ماهواره پیام 2 با تصویربرداری و رزولوشین بالاتر و وزنی بالغ بر 200 کیلوگرم ساخته خواهد شد.

ماهواره پیام 2  با تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌تری ساخته می‌شود/ حرکت ایران به سمت ساخت ماهوار متوسط

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه فاز اول ماهواره پیام ۲ که طراحی مفهومی آن انجام می‌شود، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به انعقاد قرارداد طراحی و ساخت ماهوار پیام ۲ با سازمان فضایی ایران فاز اول طراحی مفهومی ماهواره پیام ۲ را آغاز کرده است که به مدت یک سال و نیم زمان خواهد برد.

* ماهواره پیام ۲ چندین کلاس بالاتر از ماهواره قبلی

معتمدی افزود:‌ فاز دوم ماهواره پیام ۲ پس از اتمام فاز اول با مشخص شدن مختصات و وزن آن که یک سال و نیم زمان می برد وارد مرحله تولید می‌شود. در واقع این ماهواره چندین کلاس بالاتر از ماهواره قبلی بوده و برای اولین‌بار در ایران ساخته می‌شود.

*  ساخت پروژه  پیام ۲ پیچیده و با تکنولوژی پیشرفته همراه است

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ نفر از نخبگان و دانشمندان ایرانی بر روی این ماهواره فعالیت می‌کنند به طوری که ساخت این پروژه پیچیده با تکنولوژی پیشرفته همراه بوده و از تصویربرداری دقیق‌تر و با رزولوشین بالاتری همراه است.

*ماهواره پیام ۲ برای اولین بار در ایران به عنوان ماهواره متوسط ساخته می شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ماهواره پیام ۲ بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و این ماهواره برای اولین بار است پس از طراحی و تولید ماهواره کوچک به عنوان یک ماهواره متوسط ساخته خواهد شد.

انتنهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول