اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مرکز «مطالعات اسلامی پیشرفته» با موافقت تولیت آستان قدس رضوی در مشهد تشکیل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از تشکیل مرکز «مطالعات اسلامی پیشرفته» مبتنی بر علوم حوزوی با هدف تربیت مجتهدان آگاه به زمان و توانمند در راستای تأمین نیازهای جامعه خبر داد و گفت: به‌زودی این هسته حوزوی با موافقت تولیت آستان قدس رضوی تشکیل می‌شود.

مرکز «مطالعات اسلامی پیشرفته» با موافقت تولیت آستان قدس رضوی در مشهد تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سید حسن شبیری وحدتی امروز در نشست خبری بازگشایی دانشگاه علوم اسلامی اظهار کرد: آموزش در ترم گذشته به دلیل مسائل روز تماما به صورت مجازی برگزار شد، اما در ترم جاری بنا داریم حضور اساتید و دانشجویان را پررنگ‌تر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: در ترم گذشته ۳۰۰ کلاس مجازی در هفته برگزار شد، این ترم نیز همین مقدار خواهد بود به علاوه کلاس‌های حضوری و کنفرانس‌های کلاسی بیشتر می‌شود، به این نحو که کار آموزش را به خود دانشجویان سپرده و استاد وظیفه نظارتی دارد.

وی از اجرای طرحی به نام پژوهانه با هدف توجه بیشتر به تحقیقات دانشجویی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح از فعالیت‌های دانشجویان، متناسب با امکانات در دسترس آستان مقدس، حمایت مالی صورت می‌گیرد.

شبیری وحدتی بیان کرد: پایان‌نامه‌های دکتری و ارشد را جهت‌دهی کرده‌ایم، دفتر مطالعات آینده پژوهی ما نظام موضوعاتی را با همکاری گروه‌های علمی و اساتید آماده کرده و طرح‌های جامعی را فراهم کردند و به‌تدریج به سمتی می‌رویم که ارزش پژوهشی بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: کرسی‌های علمی را از ترم پیش شروع کردیم بیش از 10 کرسی علمی ترویجی صورت گرفته است و ما معتقدیم حرم فقط مخصوص زیارت نیست و با هماهنگی که با سازمان حرم داشته‌ایم این کرسی‌ها در جای جای حرم برگزار می‌شود.

وی، تمدن نوین اسلامی را مهم‌ترین اولویت فرهنگی رهبری توصیف کرد و گفت: اگر بنا باشد نرم افزار تمدن نوین اسلامی تهیه شود، بهترین بستر برای آن حوزه علوم اسلامی رضوی است.

شبیری وحدتی با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی حول محور تمدن نوین اسلامی طبقه‌بندی شده، وقف و نیکوکاری را یکی از عناصر نوین اسلامی دانست.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: آستان قدس بزرگترین موقوفه دنیاست، ما مشکل اشتغال داریم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی به وقف واقفین جهت داده و آن‌ها را در این راستا تشویق و هدایت کنیم که دارایی خودشان را برای خودشان تا ابد ذخیره و آن را برای ایجاد اشتغال وقف کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های تمدن، وقف است و ما مرکز وقف را تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: ما به جهت اینکه نیاز آستان قدس به پژوهش و نیازهای علمی را برآورده کنیم می‌توانیم کارگروه زیارت در دانشگاه را تشکیل دهیم.

شبیری وحدتی هدف از این کارگروه را ارتقای معرفت زائرین رضوی عنوان کرد.

مرکز «مطالعات اسلامی» با هدف تربیت مجتهدان آگاه به‌زودی تشکیل می‌شود

وی در بخش دیگر از سخنانش از تشکیل مرکز «مطالعات اسلامی پیشرفته» مبتنی بر علوم حوزوی با هدف تربیت مجتهدان آگاه به زمان و توانمند در راستای تأمین نیازهای جامعه خبر داد و بیان کرد: برنامه‌ریزی تشکیل این مرکز تدوین‌شده و با موافقت تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس به‌زودی تشکیل می‌شود.

وحدتی شبیری خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در راستای مطالبه تولیت آستان قدس رضوی در حوزه کادرسازی، سرفصل‌های رشته «مدیریت وقف» را طراحی کرده و برای تأسیس این رشته در انتظار تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

آغاز فعالیت «زبان‌آموزی» با هدف رساندن کلام امام رضا(ع) به مردم جهان

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه از آغاز فعالیت مرکز تازه تأسیس «زبان‌آموزی» دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ترم جدید خبر داد و اضافه کرد: هدف دانشگاه از تأسیس مرکز زبان‌آموزی، تربیت مبلغان به زبان‌هایی مانند انگلیسی، روسی، فرانسوی و آلمانی برای انتقال معارف ناب رضوی و رساندن کلام امام رضا(ع) به مردم جهان است.

وی در خصوص بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی از جمله مدرسه علمیه میرزا جعفر و خیرات خان در ترم جدید گفت: دانشجویانی که به‌صورت حضوری در ترم جدید دانشگاه تحصیل می‌کنند اغلب ساکن شهر مشهد هستند که نیازی به خوابگاه ندارند اما دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی که در حال تکمیل پایان‌نامه هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود خوابگاه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد ولی تصمیمی برای بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه نداریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول