اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رونمایی از 15 محصول فناورانه دانشگاه تبریز با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عصر امروز با حضور در دانشگاه تبریز ضمن بازدید از بخش های مختلف از ۱۵ محصول فناورانه مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه نیز رونمایی کرد.

رونمایی از 15 محصول فناورانه دانشگاه تبریز با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با حضور در دانشگاه تبریز ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز از ۱۵ محصول فناورانه مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه نیز رونمایی کرد.

دستگاه حسگر زیستی  LSPR و چیپ های مربوطه، انعکاس سنج نوری، آزمایشگاه ژنراتور القایی دو تحریکه متصل به توربین بادی، تصفیه کننده هوا، دستگاه کارنده هوشمند کشاورزی، دستگاه میوه خشک کن صنعتی، پلاک خوان هوشمند، پنل غیر تماسی، سامانه جامع آموزش مجازی، سامانه مدیریت ارز دیجیتال، نسل جدید دستگاه های تولید ماسک، سامانه تشخیص ماسک مبتنی بر پردازش تصویر، روکش کاهنده مصرف یخچال های برقی و ... از جمله مهمترین محصولات فناورانه رو نمایی شده با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بود. 

 پیش از این نیز ساختمان جدید مرکز فناوری دانشگاه تبریز در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع  با استقرار بیش از ۶۰ شرکت و مرکز نوآوری این دانشگاه در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بهره برداری رسیده بود. 

لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز در سال هزار و سیصد و بیست و شش با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، هشتصد نفر عضو هیات علمی و بیش از 20 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/60027/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول