اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خبر داد و گفت: کلنگ‌ ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام استان به زمین می‌خورد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فلاحی ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس فعالیت‌هایی از سوم خردادماه امسال آغاز شده و با اجرای بیش‌از دو هزار عنوان برنامه در ایام مختلف تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما قوی هستیم» افزود: این شعار معنا و مفهوم بسیاری در خود نهفته دارد، چراکه دفاع مقدس باعث هم‌افزایی و نقش‌پذیری ملت ایران گردید و علی‌رغم خسارات مادی و شهادت ۲۳۰ هزار شهید،برکات فراوانی نیز به دنبال داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس از پنج هزار رزمنده به صورت سازمانی و عمومی تجلیل می‌شود و نمایشگاه اقتدار ۴۰ نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی به خانه‌های مردم می‌‌‌رود.

فلاحی یادآور شد: در سال جاری به علت شیوع کرونا در جامعه رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس برگزار نمی‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریورماه سخنرانی به صورت ویدیو کنفرانسی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهداء، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام خراسان‌جنوبی، رونمایی از ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از آغاز ساخت مرکز موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: برآورد اولیه ساخت این موزه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون تنها دو میلیارد تومان به صورت ملی و استانی به این پروژه اختصاص یافته که ناکافی می‌باشد.

فلاحی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی دارند فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس را از ذهن جوانان ما پاک کنند، تکید کرد: برای همین ما وظیفه داریم تا قوی تر، اثر بخش تر از قبل موضوع دفاع مقدس را دنبال تا به ماندگاری آن در آینده کمک کنیم.

وی بیان کرد: خودباوری دینی، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار از جمله دستاوردهای نهادینه شده ملت در دوران دفاع مقدس بود که زمینه طراحی و ساخت تجهیزات نظامی، موشکی و مهندسی معکوس به دست جوانان برومند ایرانی را فراهم آورد تا جزو جند کشور برتر دنیا در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول