اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ممنوعیت حضور زائران اربعین در مرزهای زمینی خوزستان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: خواهش من از هموطنان عزیز در سراسر ایران اسلامی و هم‌استانی‌ها این است که از هرگونه دسته‌روی و تجمع در مرزهای خوزستان خودداری کنند چرا که با توجه به اعلام ممنوعیت کشور عراق از پذیرش زائران خارجی، حضور در مرزها ممنوع می‌باشد.

ممنوعیت حضور زائران اربعین در مرزهای زمینی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان در رابطه با آخرین وضعیت برگزاری اربعین حسینی در مرزهای زمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اعلام مسوولین کشور عراق و برحسب تدابیر ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا امسال مرزهای استان خوزستان و کل مرزهای جمهوری اسلامی ایران پذیرای مسافرین اربعین نمی‌باشد.

وی افزود: بنابراین خواهش من از هموطنان عزیز در سراسر ایران اسلامی و هم‌استانی‌ها این است که از هرگونه دسته‌روی و تجمع در مرزهای خوزستان خودداری کنند چرا که با توجه به اعلام ممنوعیت کشور عراق از پذیرش زائران خارجی، حضور در مرزها ممنوع می‌باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان عنوان کرد: مردم از حرکت به سوی مرزهای خوزستان خودداری کنند و هیچ‌گونه موکب و زیرساخت خدمات‌رسانی در مرزها وجود ندارد و برپا نخواهد شد.

وی افزود: بنابراین تاکید ویژه ما به مردم این است که به سوی مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند‌.

حیاتی بیان کرد: کشور عراق پذیرش هرگونه مسافر در مرزهای زمینی خود را ممنوع اعلام کرده و هیچ مسافری را نمی‌پذیرد و این مسئله را نیز به اتباع خود و خارجی اعلام کرده که هیچ مسافری را در هر شرایطی نمی‌پذیرد.

وی افزود: مردم با در نظر گرفتن این ممنوعیتی که وجود دارد تدابیر لازم را بیندیشند و به مرزها مراجعه نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان، عنوان کرد: ما هیچ گونه دسته‌روی و تجمعی را در مرزهای چذابه و شلمچه نخواهیم داشت و قطعا اگر کسانی هم مراجعه کنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد چون هیچ‌گونه زیرساختی برای پذیرایی از زوار محترم نداریم.

وی افزود: بنابراین خواهش ما این است که با رعایت تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا مسائل را مدنظر قرار دهند.

حیاتی گفت: ما هیچ‌گونه دسته‌روی و تجمع به سوی مرزها را نداریم اما درون شهرها اگر مراسماتی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز بخواهند برگزار کنند ممنوعیتی ندارد.

وی افزود: قطعا جلوی تردد غیر مجاز گرفته خواهد شد و تمهیدات امنیتی مورد نیاز در مرزها اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول