اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افت فاحش جایگاه آمریکا بین متحدان از زمان روی کار آمدن «ترامپ»

نتایج نظرسنجی یک موسسه مطرح آمریکایی از کاهش قابل توجه مقبولیت آمریکا و اطمینان به رئیس جمهوری این کشور از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» بین متحدان و شرکای ایالات متحده حکایت دارد.

افت فاحش جایگاه آمریکا بین متحدان از زمان روی کار آمدن «ترامپ»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه نظرسنجی «پیو»  در تازه ترین گزارش خود که روز سه شنبه منتشر ساخته به افت شدید مقبولیت جایگاه آمریکا در قیاس با گذشته و از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده بین متحدان و شرکای این کشور اشاره کرد.

به نوشته موسسه پیو، میزان مقبولیت آمریکا در برخی کشورها به حدی پایین آمده که برابر با آغاز نظرسنجی‌های این موسسه از دو دهه گذشته است.به عنوان مثال، در انگلیس  فقط 41 درصد  نظر مطلوبی به ایالات متحده داشتند. در فرانسه  تنها  31 درصد به ایالات متحده نگرش مثبت داشتند. آلمانی‌ها نیز در این نظرسنجی امتیازات کمی به ایالات متحده دادند و تنها 26 درصد شهروندان آلمانی شرکت کننده در این نظرسنجی ایالات متحده را مطلوب ارزیابی کردند. 

رتبه بندی دونالد ترامپ، در کل دوره ریاست جمهوری وی در این کشورها کم بوده و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.منفی ترین ارزیابی از ترامپ در بلژیک جایی است که تنها 9 درصد می‌گویند به رئیس جمهور ایالات متحده اعتماد دارند تا کارهای مناسبی در امور جهانی انجام دهد. بالاترین رتبه وی در ژاپن است و تنها یک چهارم  ژاپنی‌ها (25 درصد) به ترامپ ابراز اطمینان می‌کنند. این رقم در کره جنوبی 17 درصد، در فرانسه 11 ، در هلند 18 و در دانمارک 10 درصد است. این کشورها همگی از متحدان و شرکای ایالات متحده محسوب می‌شوند. در تمام کشورهای ذکر شده میزان بی اعتمادی به ترامپ بالای 70 درصد است.

در این گزارش آمده است که نگرش به ترامپ به طور مداوم بسیار منفی‌تر از نگرش نسبت به «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به ویژه در اروپای غربی است. در انگلیس، اسپانیا ، فرانسه و آلمان امتیازات ترامپ مشابه امتیازات «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکاست.

 از دیگر نکات قابل توجه در این نظرسنجی این است که تنها شمار بسیار کمی از کشورهای اروپایی آمریکا را قدرت مهم اقتصادی برشمردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول