اسماعیل مسلمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پنج ماه گذشته از سال جاری یک هزار و 87 مورد شکایت مردمی از صنوف استان دریافت شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: از این تعداد 319 مورد بازرسی به صورت حضوری و 454 مورد به صورت حضوری وصول شده است.
وی یادآور شد: 108 مورد از شکایات دریافتی به صورت کتبی و 206 مورد از طریق پیغامگیر تلفن 124 و نیز پورتال و سامانه ثبت گردیده است.
مسلمی با بیان اینکه از تعداد شکایات دریافتی 359 مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده شد، گفت: پس از بررسیهای صورت گرفته 443 مورد تخلف نداشته و 47 مورد منجر به جلب رضایت شاکی شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 238 مورد از شکایات دریافتی در دست بررسی است.
وی به اهداف بازرسی از اصناف نیز اشاره کرد و گفت: هدف از این بازدیدها این است که بررسی شود اصناف تا چه حد به قانون نظام صنفی عمل میکنند که در صورت عدم توجه به این تذکرات، و تاکید مکرر بازرسین سازمان در طول دورههای بازرسی در راستای عمل به قانون نظام صنفی، برای واحد صنفی متخلف برگ گزارش بازرسی تکمیل می شود و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال میشود.
مسلمی تصریح کرد: در این بازرسیها به اصنافی که قوانین نظام صنفی را رعایت نکردهاند تذکرات لازم داده میشود و در صورت عدم توجه به این تذکرات، با واحد صنفی متخلف طبق قانون نظام صنفی برخورد میشود.
وی از شهروندان خواست شکایات و گزارشهای خود را در خصوص کم فروشی، درج نکردن قیمت و عرضه خارج از شبکه از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ با کارشناسان این سازمان در میان بگذارند.
انتهای پیام/73005/ق