اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وصول یک هزار و 87 مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی

معاون سازمان صمت استان زنجان گفت: یک هزار و 87 شکایت مردمی از واحدهای صنفی وصول شده است.

وصول یک هزار و 87 مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی

اسماعیل مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پنج  ماه گذشته از  سال جاری یک هزار و 87 مورد شکایت مردمی از صنوف استان دریافت شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: از این تعداد 319 مورد بازرسی به صورت حضوری و 454 مورد به صورت حضوری وصول شده است.

وی یادآور شد: 108 مورد از شکایات دریافتی به صورت کتبی و 206 مورد از طریق پیغامگیر تلفن 124 و نیز پورتال و سامانه ثبت گردیده است.

مسلمی با بیان اینکه از تعداد شکایات دریافتی 359 مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده شد، گفت:  پس از بررسی‌های صورت گرفته 443 مورد تخلف نداشته و 47 مورد منجر به جلب رضایت شاکی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 238 مورد از شکایات دریافتی در دست بررسی است.

وی به اهداف بازرسی از اصناف نیز اشاره کرد و گفت: هدف از این بازدیدها این است که بررسی شود اصناف تا چه حد به قانون نظام صنفی عمل می‌کنند که در صورت عدم توجه به این تذکرات، و تاکید مکرر بازرسین سازمان در طول دوره‌های بازرسی در راستای عمل به قانون نظام صنفی، برای واحد صنفی متخلف برگ گزارش بازرسی تکمیل می شود و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

مسلمی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها به اصنافی که قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت عدم توجه به این تذکرات، با واحد صنفی متخلف طبق قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

وی از شهروندان خواست شکایات و گزارش‌های خود را در خصوص کم فروشی، درج نکردن قیمت و عرضه خارج از شبکه از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ با کارشناسان این سازمان در میان بگذارند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول