اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وعده‌ای که عملی شد؛ آبرسانی به تنها روستای جزیره کیش

پس از 4 ماه آب شرب ساکنان روستای باغو پس از اجرای ۱۳۰۰ متر خط لوله تامین شد.

وعده‌ای که عملی شد؛ آبرسانی به تنها روستای جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، روستای باغو دارای پانزده خانوار، دو واحد گردشگری و یک واحد صنعتی روستایی فعال است. علاوه بر آن یک سرویس بهداشتی ۶ چشمه نیز پیشتر در روستا تعبیه شده است.

آب شرب ساکنان روستا تا کنون با تانکر حمل، ذخیره‌سازی و تامین می‌شد و فاصله مکانی، تامین دائمی و مستمر آب بهداشتی را با مشکلات متعدد روبرو کرده بود.

اجرای پروژه ۱۳۰۰ متر خط لوله ۴ اینچ شامل حفاری کانال، لوله‌گذاری، اتصالات، ساخت حوضچه‌های بازدید و نصب شیرآلات و تجهیزات اندازه‌گیری با مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در دستور  کار شرکت عمران و آب و خدمات شهری قرار گرفت که توسط شرکت آب و نیروی ماه‌تاب اجرا شد.

برخلاف مشکلات ایجاد شده با شیوع ویروس کرونا این طرح از ابتدای اسفند ۹۸ آغاز شد و عملیات اصلی آن تا پایان تیر ۹۹ به اتمام رسید و پس از پایان عملیات لوله‌کشی و نصب وسایل اندازه‌گیری، اکنون جریان آب بهداشتی به روستای باغو برقرار شده است.

گفتنی است در اجرای این پروژه تصمیمات به‌موقع و شایسته مدیرعامل پیشین شرکت عمران، آب و خدمات، همت و همکاری معاون عمرانی این شرکت و در ادامه همراهی مدیرعامل جدید شرکت، نقش بسزایی در تکمیل کار ایفا شد.

خرید لوله اصلی به طول ۱۳۰۰ متر، خرید و نصب شبکه داخلی روستا، همکاری در صدور سریع مجوزهای حفاری این پروژه مردمی و موثر از جمله اقدامات شرکت عمران، آب و خدمات بوده و شرکت آب و نیروی ماه‌تاب کیش نیز در راستای ایفای وظایف اجتماعی در محدوده جغرافیای جزیره و کمک‌رسانی و مساعدت به جامعه روستایی کیش، حفاری کانال اصلی به طول ۱۳۰۰ متر، نصب لوله اصلی و اجرای اتصالات، احداث دریچه‌ها و حوضچه‌ها، راه‌اندازی و نصب وسایل اندازه‌گیری، برقراری انشعابات به منازل روستایی به‌صورت رایگان و بدون دریافت حق انشعاب را متقبل شد.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول