اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کرونا | شمار مبتلایان در هند از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرد

وزارت بهداشت هند اعلام کرد با ثبت نود و یک هزار ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۵ میلیون نفر عبور کرد.

کرونا | شمار مبتلایان در هند از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با سرعت گرفتن شیوع ویروس «کووید۱۹» و صعودی شدن نمودار ابتلای روزانه در بیشتر مناطق جهان، شمار مبتلایان در هند نیز از ۵ میلیون نفر عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت هند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تعداد کسانی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند از یک میلیون نفر گذشته و این کشور در رتبه دوم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این بیماری قرار دارد.

بر اساس آمارهای وبگاه «وُرلداُمتر»، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته در هند ۹۳،۴۴۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱,۲۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۵,۰۲۰,۳۵۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۸۲,۰۹۱ نفر افزایش یافت.

آسوشیتدپرس نوشت که این میزان افزایش ابتلا در هند، نگرانی‌ها از آمادگی این کشور برای مقابله با اوج‌گیری مجدد شیوع این بیماری را افزایش داده و احتمال آن وجود دارد با از بین رفتن کارایی بیمارستان‌های هند، نظام درمانی این کشور به سمت فروپاشی برود.

تا کنون چندین ایالت در هند با قانون منع آمدوشد برای کنترل شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌اند و پلیس نیز افرادی را که بدون دلیل موجه خانه‌های خود را ترک کنند، جریمه سنگینی در نظر گرفته است.

این در حالی است که «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: «در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد». (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول