اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

قیمت مواد مصرفی مردم در بازار نا‌عادلانه است/ شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران خواهد بود

حسن روحانی گفت: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌کنم مردم عزیز ایران! مواد مصرفی تولید شده اما قیمت نا عادلانه است.

قیمت مواد مصرفی مردم در بازار نا‌عادلانه است/ شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران خواهد بود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هیات دولت ضمن گرامیداشت یاد هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس توانستند در مقابل مدرن‌ ترین سلاح‌های شرق و غرب بایستند.

امروز باید تمسک بجوییم به ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در زمان جنگ به ما سلاح نداد و پشت متجاوز و ظالم رفتند. امروز هم باید تمسک بجوییم به حبل متین، ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها میخواستند ابتدا ما را به فروپاشی اقتصادی و پس از آن به فروپاشی امنیتی برسانند.  آمریکایی‌ها در پی آن بودند که در این توطئه در نخستین گام ما را به فروپاشی اقتصادی برسانند.

وی خاطر نشان کرد: آنان فکرشان این بود که در خرداد و تیر به این فروپاشی می رسیم و بعدش دنبال این بودند که ما را در مرداد به سمت فروپاشی اجتماعی ببرند و در پایان فصل پاییز هم ما را به فروپاشی امنیتی برسانند و به تعبیر خودشان در ۲۲ بهمن وارد ایران شوند و بر ملت ایران مسلط شوند یک همچین فکر خام کودکانه در ذهن کاخ سفید بود.

مکانیسم ماشه برای کشورهای داخل برجام است

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه مهم بود ملت ما در تمام این مراحل نگذاشت آنان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی به هدف خود برسند. البته مردم ما را در سختی و فشار اقتصادی قرار دادند امروز هم آمریکایی‌ها حدود یک ماه است می خواستند در شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید شود که ناموفق بودند و  شکست خوردند.

روحانی افزود: امروز هم امریکایی‌ها تلاش کردند نگذارند تحریم تسلیحاتی ما پایان یابد که شکست خوردند، بعد به سراغ استفاده از مکانیسم ماشه رفتند اما همه می‌دانند این مکانیسم برای کشورهای داخل برجام است نه آمریکایی که هر چی فحش بود نثار برجام کرد و آن را خائنانه دانست. آمریکا می‌خواهد علیه ملت ایران توطئه کند. همه در این مورد مخالفت کردند و آمریکا منزوی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما آمریکایی ها خواستند شنبه و یکشنبه برای خود پیروزی درست کنند. اما شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است. اصلاً مکانیسمی شروع نشده که بخواهد به نتیجه برسد. 

رشد اقتصادی ایران منهای ۲۵ نیست آقای آمریکا!

وی بیان داشت: این رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده رشد اقتصادی ایران منفی ۲۵ است، یک حرفی بزنید که درست باشد، بسیاری از کشورهای اروپایی رشد‌های منفی بالایی دارند. ما منهای ۲۵ نیستیم آقای آمریکا؛ این رقم دوستان شماست در اروپا. ما رشد منفی ۰.۶ داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد غربی‌ها الان منفی ۱۰و ۱۲ تا ۲۲ درصد و در مواردی بالاتر هم دارند. در کرونا یک فشار فوق‌العاده‌ای به کشورهای غربی وارد شد و یکی از کشورهای مهم اروپایی روز گذشته اعلام کرده که رشد اقتصادیشان منفی ۹ است.

روحانی اظهار داشت: ما به حمد الله در دو زمینه حرکت ما خوب است. ما حرکت بسیار خوبی در تولید داریم. شرایط ما در زمینه تولید خوب است. در زمینه صادرات در ماه‌های اول دچار مشکل شدیم اما بعد از خرداد شرایط ما بهتر شد. 

هشت برابر تاریخ برای روستاییان آب سالم تأمین کردیم

رئیس جمهور تصریح کرد: ما تا امروز برای ۸ میلیون روستایی آب سالم پایدار را تامین کرده‌ایم. این رقم هشت برابر تاریخ است. در کرونا آموزش ما بخوبی دارد انجام می‌گیرد و خوشحالم دولت بسته‌های اینترنتی مجانی به دانش آموزان داد. شرایط ما در تولید قابل قبول است.

وی گفت: ما در توزیع مشکل داریم. من از اول دولت دوازدهم به دنبال این بودم که وزیر بازرگانی مستقل داشته باشیم. اما به هر دلیلی نشد و مردم ضرر کردند. اگر وزارت بازرگانی داشتیم وضع از این بهتر بود. 

روحانی با اشاره به وجود دلال در بازار خاطر نشان کرد: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌کنم مردم عزیز ایران مواد غذایی تولید شده اما قیمت ناعادلانه و غیرمنصفنه و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند باید پایش و نظرات کنیم و باید تعزیرات حکومتی با همه نتوان دربازار حضور داشته باشد قوه قضاییه که اعلام آمادگی کرده است همه باید کمک و یاری کنیم.

تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم

وی اضافه کرد: ما در یک جنگ ظالمانه و تروریسم اقتصادی هستیم. ما در شرایط تحریم دیگر نیستیم، تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم. 

عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه مردم آ نها مسلمان و متدین و طرفدار اسلام هستند اما برخی از حاکمان کشورهای همسایه و مسلمان نه دین دارند نه دِین. عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟ اگر عواقب وخیم ایجاد شود بر عهده شماست.

وی تاکید کرد: در فلسطین که هر روز جنایت افزایش می‌یابد این کشورها چطور به سمت اسراییل دست دراز کردند و بعد هم می ‌واهند دراین منطقه به آنها پایگاه بدهند، همه عواقب وخیم در این زمینه به عهده کشورهایی است که برخلاف مقررات وامنیت منطقه، این کارها را انجام می دهند. 

وی بیان داشت: در این شرایط که دشمن بر ضد ما توطئه می‌کند باید همه توان خود را بکار ببریم و مطمئنم همه وزیران، مسئولان تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه همه در تلاش هستند، اما این تلاش‌ها را باید مضاعف کنیم و نباید اجازه دهیم مردم در رنج و فشار قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه معاون اول بیشتر در موضوع کنترل بازار وقت می‌گذارد، تاکید کرد: مطمئنم همه وزیران، مسئولان تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه همه در تلاش هستند، اما این تلاش‌ها را باید مضاعف کنیم و نباید اجازه دهیم مردم در رنج و فشار قرار بگیرند.

روحانی اظهار داشت:  در چندماه هفت هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان به خانواده‌ها به عنوان پاداش بازنشستگی، معوقات حقوق جانبازان، مطالبات درمان، مطالبات دانشگاه پرداخت کردیم. اینگونه نیست که مردم فکر کنند ما دست روی دست گذاشته‌ایم و بگویند قیمت‌ها بالا رفته چرا کسی به فکر ما نیست ما در حد توان نسبت به حقوق کارگران، کارمندان مستمری‌بگیران در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنیم. دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام را واگذار کرد برای اینکه این کار انجام شود. 

رییس جمهوری بیان داشت: در مساله گندم همیشه تلاش ما این بوده که پول گندم‌کاران و مطالبات آنها را به‌موقع پرداخت کنیم که مشوق آنها برای سال آینده باشد تا بدانند که اگر گندم کاشتند به‌موقع خریداری می‌شود و به موقع قیمت داده می‌شود و طلب آنها به موقع پرداخت می‌شود.

روحانی بیان کرد: دولت در هفته گذشته هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم تخصیص داده است، الان در شهریورماه، بدهکاری دولت به گندمکاران ۴ درصد است. در صورتی که در گذشته در شهریورماه بدهکاری دولت به گندمکاران حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بود و به‌تدریج این بدهی را پرداخت می‌کردیم.

روحانی تاکید کرد: نگذاریم برای سختی ملت ایران، لبخند در چهره آمریکایی‌ها پدیدار شود و بگذاریم آنها از اینکه ملت و دولت ما پیروز است، همیشه عصبانی باشند و ان شاءالله این پیروزی تا پیروزی مطلق ملت ایران و همه صحنه‌ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول