اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انجام نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمان به 90 درصد می‌رسد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک تا دهه فجر سال جاری به 90 درصد می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال به 100 درصد هم برسد.

انجام نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمان به 90 درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در حاشیه رزمایش سایبری بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیک تا دهه فجر سال جاری به 90 درصد می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال به 100 درصد برسد این در حالی‌ست که در استان کرمان نیز 94 درصد از مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود، بیان داشت: افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار حداقل یک ماهه را بگذرانند، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

جعفری تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب دولت به سازمان بیمه سلامت اختصاص داده نشد که این امر آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه‌دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است. 

وی از حمایت مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت از خدمات الکترونیکی خبر داد و افزود: بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت انجام شده است.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول