اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

پلیس نیازمند حمایت بیشتر دستگاه قضایی است/موانع موجود در آیین دادرسی کیفری و قانون به‌کارگیری سلاح مرتفع شود

فرمانده ناجا گفت: در مواردی چون آیین دادرسی کیفری و قانون به کار گیری سلاح مشکلاتی داریم که انشاءالله این موانع با حمایت های قضایی مرتفع شود.

پلیس نیازمند حمایت بیشتر دستگاه قضایی است/موانع موجود در آیین دادرسی کیفری و قانون به‌کارگیری سلاح مرتفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار "حسین اشتری" در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا ( نشست فصلی – ویدئو کنفرانسی) با خیر مقدم به رئیس قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تشریح اهداف برگزاری دومین نشست فصلی فرماندهان، روسا و معاونان ناجا پرداخت و اظهار داشت: مروری بر اقدامات انجام شده و آمادگی بیش از پیش برای ماموریت های آینده محور اصلی این نشست است.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروهای پلیس به دلیل مسوولیتی که دارند، در اقصی نقاط کشور به صورت شبانه روزی فعالیت و حضور دارند و بحمدلله و با لطف و عنایت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجرای ماموریت ها توفیقات خوبی را داشته اند.

فرمانده ناجا با اشاره به ماموریت های سال گذشته ناجا و فعالیت های پلیس از ابتدای سال تاکنون یادآور شد: به لطف خداوند و با ایثارگری همکارانم در اقصی نقاط کشور، اقدامات مطلوبی در کارنامه نیروی عظیم انتظامی ثبت شده که مورد رضایت مقام معظم رهبری "مدظله العالی" نیز قرار گرفته است.

سردار اشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، علاوه بر انجام ماموریت های ذاتی و قانونی، به کمک مسئولان بهداشت و درمان کشور و مردم در راستای پیشگیری از این ویروس منحوس آمدیم که ان شاء الله گزارشات مکتوب را در حوزه اقدامات ناجا در مقابله با شیوع ویروس کرونا محضرتان تقدیم خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مجموعه بهداشتی و درمانی کشور، تاکید کرد: این آمادگی را داریم که تا رفع ویروس منحوس کرونا در خدمت متولیان بهداشت و درمان کشور باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویت های ماموریت پلیس در سال جاری پرداخت و افزود: ارتقاء و توسعه اشراف اطلاعاتی ( تسلط اطلاعاتی) بر حوزه های ماموریتی ناجا و یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی یکی از محوری ترین اولویت های ماموریتی ناجا در سال جاری است؛ برهمین اساس پلیس باید بر محیط اشراف کامل داشته باشد و معتقدم که با اقدامات پیشگیرانه می توانیم نظم و انضباط را در کشور ارتقاء دهیم.

سردار اشتری توسعه و ارتقاء کیفی و کمی خدمات انتظامی با تاکید بر تحول همه جانبه و تعالی رفتار کارکنان به ویژه در حوزه کلانتری ها را نیز اولویت دیگری از اولویت ها بر شمرد و افزود: تشدید اقدامات مقابله ای و مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا ، ارز و ... از دیگر موارد مهم کاری ما است که خوشبختانه  در این عرصه به توفیقات مطلوبی دست یافته ایم.

فرمانده ناجا از کشف 500 تن موادمخدر در 5 ماهه نخست امسال خبرداد و تصریح کرد:  باید بگویم بیش از90 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی حاصل می شود و ما در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شهید می دهیم و نیروهایمان تا پای جان پیش می روند.

وی افزود: مبارزه همه جانبه و موثر با جرایم به عنف با تاکید بر سرقت ، مفاسد اقتصادی و مالی از دیگر اولویت ها است که در این زمینه با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی ناجا توفیقات خوبی داشته ایم؛ البته  پلیس با هماهنگی کامل با قوه قضائیه اقدامات خوبی در شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی صورت داده که این روند تداوم خواهد داشت.

سردار اشتری با اشاره به تشدید اقدامات مقابله ای با اراذل و اوباش، خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستانی‌ها در سراسرکشور با افرادی که مخل نظم ، امنیت و آرامش هستند نیز به شدت برخورد می شود و اجازه جولان به اراذل و اوباش نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحول همه جانبه و تحقق پلیس هوشمند مبنی بر سامانه های نوین را از اولویت ها معرفی و مطرح کرد: در مبارزه با جرایم سایبری نیز به عنوان یک اولویت مصمم هستیم.

 وی هوشمندسازی پلیس را از دیگر برنامه های اولویت دار دانست و افزود: در راستای تسهیل، تسریع و دقت در خدمات انتظامی فرآیند تحقق هوشمندسازی پلیس را طی یک برنامه مدون سه ساله تا پایان سال 1400 دنبال می کنیم و معتقدیم که هوشمندسازی پلیس تاثیر مستقیم  و موثری در امنیت و ارتقاء آن در کشورخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فرصت را مغتنم شمرده و از حمایت های برادرانه و بزرگوارانه حضرتعالی و قوه قضائیه از پرسنل خدوم انتظامی در سراسر کشور قدردانی می کنم زیرا همواره شاهد حمایت های قضائی از کارکنان خدوم و ایثارگر نیروی انتظامی در سراسر کشور هستیم و با توجه به رویکرد انقلابی و جهادی شما ، این روند افزایش یافته و باعث بارقه امید در همکاران و مردم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به دلیل کثرت و تنوع ماموریت ها نیازمند حمایت های بیشتر قضایی هستیم و در مواردی چون آیین دادرسی کیفری ، قانون به کار گیری سلاح و ... مشکلاتی داریم که ان شاء الله با عنایت حضرت عالی و حمایت های قضائی این موانع نیز مرتفع می شود و همکارانم با روحیه ایثارگری و انقلابی مضاعف برای ارائه خدمات روزافزون تلاش کنند.

سردار اشتری گفت: ان شاء الله همه ما سربازان شایسته ای برای مقام معظم رهبری"مدظله العالی" باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول