اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الشرق‌الاوسط| «ماکرون» مهلت لبنان برای تشکیل دولت را تا پنجشنبه تمدید کرد

یک روزنامه سعودی نوشت، رئیس‌جمهور فرانسه مهلتی را که قبلا برای تشکیل دولت در لبنان مشخص کرده بود، تمدید کرده است تا موانع در این زمینه حل شود.

الشرق‌الاوسط| «ماکرون» مهلت لبنان برای تشکیل دولت را تا پنجشنبه تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پایان سفر دوم خود به بیروت (در دوازدهم شهریور) اعلام کرد، دولت جدید لبنان طی دو هفته آینده تشکیل می‌شود (جزئیات ببیشتر).

در همین زمینه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابعی که در جریان تحرکات برای تسهیل در تشکیل دولت لبنان هستند، نوشت، ماکرون به طرف‌های مربوطه اطلاع داده قصد تمدید مهلت در این باره را دارد.

در ادامه این گزارش آمده، رئیس‌جمهور فرانسه مهلت مذکور را تا روز پنجشنبه (فردا) تمدید کرده تا زمینه برای رایزنی‌ها و پشت سر گذاشتن بن‌بست کنونی در روند تشکیل دولت فراهم شود.

الشرق‌الاوسط به نقل از منابع یاد شده افزود، تماس ماکرون با طرف‌های لبنانی از جمله «مصطفی ادیب» نخست‌وزیر مکلف برای حل موانع در این زمینه ادامه دارد.

از سوی دیگر، دیشب (سه شنبه شب) منابعی نزدیک به نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در لبنان گفت که مصطفی ادیب قصد به چالش کشیدن احزاب را ندارد و کناره‌گیری از تشکیل دولت «گزینه جدی» اوست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول