اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قوانین ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری‌ها بستری برای تجارت است/ آزادسازی ۱۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: قوانین کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری‌ها بستری برای تجارت افراد متخلف به وجود آورده است.

قوانین ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری‌ها بستری برای تجارت است/ آزادسازی ۱۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان در محل فرمانداری، اظهار کرد: قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری‌ها بستری برای تجارت افراد متخلف فراهم کرده است.

وی با انتقاد از عدم بازدارندگی احکام و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ افزود: در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز متأسفانه شهرستان اسلامشهر در بسیاری از موارد پیش رو بوده و اتفاقاتی رخ می‌دهد که در خور شأن و جایگاه این شهرستان نیست و بستر قانونی برای اینکه مردم بتوانند راحت به منزل و ماوا برسند وجود ندارد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه قوانین متعدد، بخش نامه‌های متناقض باعث بروز تخلفات ساخت و ساز شده، تأکید کرد: در بحث اثرات منفی ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر آن که دست‌های ناپیدا و پنهان وجود دارد، اگر ملکی غیرمجاز ساخته شود ضمن اینکه سرمایه در گردش مملکت از بین می‌رود تخریب آن ملک هم هزینه برای کشور به همراه دارد، از سوی دیگر باعث ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه و بدبینی به دستگاه‌های اجرایی و قضایی می‌شود.

مرسلپور با تأکید بر اینکه وقتی قانون را خوب اجرا نکنیم موجب ایجاد نارضایتی مردم می‌شود، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص شهرستان اسلامشهر، افزایش ارزش افزوده اراضی شهرستان و همجواری با کلانشهر تهران، زمینه افزایش بی‌رویه جمعیت در منطقه را به وجود آورده و ما نگران این هستیم که اسکان‌های غیررسمی و غیرقانونی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: تعلل در ساخت و سازهای غیرمجاز و مسائل پشت پرده آن، شرایط نامناسبی را برای مسؤولان شهرستان ایجاد می‌کند که دستگاه‌های متولی باید بیش از گذشته وارد شوند، من به شدت مخالف تخریب و موافق پیشگیری هستم، هر تخریبی نارضایتی درست می‌کند و هزینه‌های خودش را دارد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه ارزش افزوده بازار کاذب می‌آورد، گفت: با توجه به شرایط شهرستان اسلامشهر کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری بوده و دستگاه‌های متولی باید موارد قانونی برای پیشگیری از وقوع تخلف و خلاءهای قانونی که باعث بروز ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود را شناسایی و راه‌کارهای مناسبی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ارائه دهند.

مرسلپور در پایان با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در محدوده روستاها و خارج از بافت توسط بعضی از تعاونی‌های مسکن و تشکلات هیأت امنایی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلامشهر هیچ تعاونی مسکن رسمی به غیر از شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان فعالیت رسمی ندارند و فعالیت آن‌ها غیرقانونی و تخلف است و مردم مراقب افراد فرصت طلب و سودجو باشند.

آزادسازی ۱۴۷ هکتار اراضی کشاورزی 

محمد بحیرایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر در ادامه این جلسه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای ۲۰ حکم قضایی قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز، بالغ بر ۱۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر آزادسازی و به وضعیت اولیه بازگردانده شد.

وی با اشاره به شناسایی ۵۲۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شش ماهه اول سال جاری، افزود: از مجموعه ۳۰ مورد حکم قضایی صادره برای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز ۲۰ مورد به مرحله اجرا درآمده و بقیه به زودی به اجرا درخواهد آمد، که از لحاظ صدور احکام قضایی شهرستان اسلامشهر دررتبه نخست در استان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: از مجموع ۱۴۷ هکتار اراضی آزادشده ۷۱ مورد بنا، ۱۹۳ مورد دیوار کشی، ۲۲ مورد استخر، ۸۵ مورد محوطه سازی و ۱۱۲ مورد سایر موارد ساخت وساز غیرمجاز تخریب شده است.

بحیرایی با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی تشکل‌های هیأت امنایی و تعاونی مسکن در منطقه، خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف وضعیت فعالیت تعاونی‌های مسکن در شهرستان که در امر تفکیک اراضی کشاورزی فعالیت می‌کنند، از تفکیک و خرد شدن بالغ بر ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستای شمس آباد جلوگیری و به وضعیت اولیه اعاده شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول