اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دیدار تصویری مقام معظم رهبری با پیشکسوتان ایثارگر در اولین روز هفته دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس دیدار تصویری مقام معظم رهبری را با پیشکسوتان جهاد و ایثارگر به صورت زنده خواهیم داشت که همزمان از رسانه‌های ملی پخش می‌شود.

دیدار تصویری مقام معظم رهبری با پیشکسوتان ایثارگر در اولین روز هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس که در ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ریشه جنگ در این بود که کشوری در خاورمیانه تحت رهبری مرجع تقلید شکل گرفت که تمام معادلات آمریکا و غرب را برهم زد، به همین دلیل مستکبران جهان دست به دست هم دادند تا با تحریک رژیم بعث و صدام جنگ ظالمانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام راحل فرموده بودند با توجه به اینکه در جنگ تلفات زیادی دادیم اما باعث رشد، بالندگی و تربیت نیروی انسانی و فرهیخته ایران شد زیرا ما در عرصه‌های مختلف جنگ به خوبی حضور یپدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارزشمند شهدا و ایثارگران الگوی بسیار خوبی برای جوانان در حوزه داخلی و خارجی است، بیان کرد: حتی جوانان امت‌های اسلامی از رشادت‌های شهیدان درس می‌گیرند که نمونه بارز آن سردار حاج قاسم سلیمانی است.

جعفری افزود: مقام معظم رهبری هفته دفاع مقدس را هفته جنگ، ایثار و فداکاری می‌دادند زیرا در این ایام بزرگ‌ترین آزمایش فداکارانه ملت ایران شکل گرفت، همه ما وظیفه‌ داریم این هفته را مقارن با چهلمین سالگی دفاع مقدس است گرامی بداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس دستگاه‌های لشکری و کشوری استان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات مدنظر را در قالب‌های مختلف ارائه می‌کنند، عنوان کرد: در این ایام تلاش بر این است که دست‌آوردهای حوزه دفاع مقدس و مقاومت را به عنوان الگویی عینی و دست یافتنی که با بیانیه گام دوم انقلاب مأنوس است منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه هدف دیگر ما انتشار دست‌آوردهای مقاوت و پایداری در حوزه بین‌الملل است، ادامه داد: تشکیل ۱۲ کمیته موضوعی و برگزاری ۱۷ جلسه استانی و شهری از دیگر اقدامات ما برای هفته دفاع مقدس بوده است.

جعفری تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه خراسان رضوی با حضور ۱۵ کمیته و نمایندهای تام‌الاختیار دستگاه‌های مختلف را از از دیگر اقدامات انجام شده در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس دیدار تصویری مقام معظم رهبری را با پیشکسوتان جهاد و ایثارگر به صورت زنده خواهیم داشت که همزمان از رسانه‌های ملی پخش می‌شود. 

وی با بیان اینکه در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس که افتخارات چهل ساله دفاع مقدس است هر کدام از دستگاه ها موضوعاتی را تشریح می‌کنند، ابراز کرد: طی مراسم‌هایی از ۲۰۰نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل و تقدیر می‌کنیم.

جعفری تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی و موزه دفاعی مقدس خراسان رضوی را با زیربنای ۳هزارمتر مربع با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با هشت استان دیگر خواهیم داشت‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد و برنامه‌های فراوانی در حوزه استان پیش بینی شده است.

انتهای‌پیام/ 70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول