اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اجرای فاز دوم طرح پویش صنعت دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ابن دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان، پس از اجرای مرحله اول طرح پویش صنعت در سال گذشته،در حال انجام فاز دوم آن در اصفهان به عنوان پایلوت است.

اجرای فاز دوم  طرح پویش صنعت دانشگاه آزاد اسلامی

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فاز اول طرح پویش صنعت ویژه دانشجویان از سال گذشته آغاز شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان اقدام به راه اندازی طرح پویش صنعت کرد که فاز نخست آن سال گذشته اجرا شد و فاز دوم آن اکنون در استان اصفهان به عنوان پایلوت در حال انجام است.

* دانشجویان با صنعت‌گران همکاری می‌کنند

وی افزود: دانشجویان در رشته‌های مختلف مانند علوم اجتماعی، مجموعه مدیریت و حتی فنی و مهندسی با صنعت‌گران همکاری می‌کنند، به طوری که هر یک از دانشجویان موضوع پایان نامه خود را به عنوان حل یکی از موضوعات مورد نیاز صنعت کشور قرار داده و با آنها همکاری می‌کنند.

* طرح پایش با ۵۰۵ موضوع برای پایان نامه 

طهرانچی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه تربیت دانشجو در رشته‌های متنوع و مورد نیاز جامعه برای حضور در صنایع مختلف است. به طوری که در حال حاضر طرحی را به عنوان پایش داریم که ۵۰۵ موضوع را برای دانشجو برای ارائه پایان‌نامه مشخص کرده است.

* با نگاه واقعی به بستر مهارت‌افزایی گام برداشته‌ایم

وی ادامه داد: در حال حاضر در طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی از بین ۵۰۵ موضوع مشخص شده برای دانشجویان که مورد نیاز حوزه صنعت است، با توجه به این که این طرح تازه آغاز شده است، هم اکنون ۱۴ رساله دکتری و ۴۵ پایان‌نامه کارشناسی ارشد به طور مثال در ذوب‌آهن اصفهان توسط دانشجویان این دانشگاه در حال انجام است. درواقع باید بگویم با نگاه واقعی به بستر مهارت‌افزایی گام برداشته‌ایم.

* مقوله مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان در قالب طرح پویش صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مقوله مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان که از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز هست را در قالب طرح پویش صنعت برای شروع در استان اصفهان آغاز کردیم.دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی ارتباط نزدیکی دارد که بتواند حوزه صنعت را با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان متصل کند. به طور مثال یکی از برنامه‌هایی که اکنون در دانشگاه آزاد در حال انجام است، موضوع آموزش ترکیبی بوده، به طوری که دانشجویان دو روز در شرکت های تولیدی و کارخانجات حضور یافته و کارورزی می‌کنند و سه روز به آموزش تئوری در دانشگاه می‌پردازند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول